رونالدو، دو گل تا رکورد علی دایی/ شانس بالای کریس برای شکستن رکورد در صورت ماندن در جام

رونالدو، دو گل تا رکورد علی دایی/ شانس بالای کریس برای شکستن رکورد در صورت ماندن در جام

پایگاه خبری فوتبالی- فوق ستاره تیم ملی پرتغال موفق شد در دیدار دیشب مقابل آلمان گلزنی کند تا فاصله گل های خود در بازی های ملی را با رکورد تاریخی علی دایی به عدد دو برساند. 

به گزارش فوتبالی، دیدار تیم‌های ملی فوتبال آلمان و پرتغال در چارچوب هفته دوم مرحله گروهی مسابقات یورو ۲۰۲۰ از گروه F، از ساعت ۲۰:۳۰ دیشب در ورزشگاه آرنا مونیخ برگزار شد و در پایان تیم آلمان موفق شد با نتیجه چهار بر دو حریف خود را از پیش رو بردارد. 

کریستیانو رونالدو نیز در این بازی توانست گل اول تیمش را به ثمر برساند. این فوق ستاره با این گل، تعداد گل های ملی خود را به عدد ۱۰۷ رساند و حالا تنها دو گل با رکورد تاریخی «علی دایی» کاپیتان اسبق تیم ملی فوتبال ایران فاصله دارد. دایی 109 گل زده و کریس اگر دو گل دیگر به ثمر برساند به رکورد علی دایی می رسد. البته بازی آخر پرتغال در مرحله گروهی در مقابل فرانسه، قهرمان جهان است و کار رونالدو هم برای گلزنی راحت نیست. جنگ بین قهرمان جهان در جام جهانی 2018 روسیه و قهرمان اروپا در یورو2016 زیباترین بازی یورو2020 خواهد بود. در گروه مرگ بازیها سخت هستند و حالا پرتغال برای ماندن در جام مجبور به بردن فرانسه است. اگر آلمان، مجارستان را شکست دهد 6 امتیازی می شود. بهترین نتیجه برای آلمانی ها برای اینکه تیم اول شوند، تساوی فرانسه و پرتغال است. در آن صورت آلمان اول می شود، فرانسه با 5 امتیاز دوم و پرتغال با 4 امتیاز سوم می شود. در رقابتهای یورو چهار تیم سوم گروهها که عملکرد خوبی داشته باشند، به همراه 12 تیم اول و دوم به مرحله حذفی صعود می کنند، تا رقابتهای مرحله یک هشتم نهایی یورو با حضور 16 تیم برگزار شود. در هر صورت پرتغال شانس زیادی برای صعود به عنوان تیم سوم دارد اما قطعا قرعه سخت تری نصیب بهترین تیم های سوم می شود و به همین دلیل پرتغال هم دوست دارد فرانسه را شکست دهد تا شانس اول و دوم شدن  در گروهش را داشته باشد.

در صورت ماندن پرتغال در جام، احتمال شکستن رکورد دایی بالاست و رونالدو هم دوست دارد رکورد علی دایی را در همین یورو 2020 بشکند. رونالدو در بازی قبلی تیمش مقابل مجارستان هم موفق شده بود دو گل به ثمر برساند. همانطور که گفتیم تیم ملی پرتغال در دیدار بعدی خود در یورو ۲۰۲۰ باید به مصاف تیم قدرتمند فرانسه برود و گل زدن به فرانسه به این راحتی ها نخواهد بود. باید دید رونالدو می تواند رکورد علی دایی را در همین یورو 2020 بشکند یا اینکه شکستن رکورد دایی به رقابتهای مقدماتی جام جهانی در منطقه اروپا و لیگ ملتهای اروپا می کشد. 

۴۱۵۴