گزارش روز؛ شعبه دوم سازمان ملل در مالزی!

گزارش روز؛ شعبه دوم سازمان ملل در مالزی!

پایگاه خبری فوتبالی – قطر و چین تنها کشورهای آسیایی نیستند که از بازیکنان متولد کشورهای دیگر در ترکیب تیم فوتبال کشورشان استفاده می‌کنند.

به گزارش فوتبالی، این ماجرا درباره تیم مالزی هم صدق می‌کند. این تیم که در گروه G رقابتهای انتخابی جام جهانی حضور داشت، با 12 امتیاز پشت سر امارات و ویتنام قرار گرفت و نتوانست به دور نهایی انتخابی جام جهانی صعود کند.

نکته جالب درباره این تیم اینکه، در ترکیب تیم فوتبال این کشور، 7 بازیکن حضور داشتند که با تغییر تابعیت امکان بازی برای تیم فوتبال مالزی را پیدا کردند.

در بازی برگشت این تیم مقابل امارات که با پیروزی 0-4 به پایان رسید، فقط 5 بازیکن مالزی(یکی از این 5 بازیکن داستان خاص خودش را دارد)، متولد این کشور بودند و بقیه بازیکنان با تغییر تابعیت، امکان بازی برای این تیم را پیدا کردند.

متیو دیویس مدافع شماره 2 این تیم متولد استرالیاست و سابقه بازی برای تیم زیر 19 سال استرالیا را هم داشته و از سال 2015 برای تیم ملی مالزی بازی می‌کند.

دیون کولز بازیکن شماره 5 مالزی هم اگر چه در این کشور به دنیا آمده اما با توجه به اینکه پدر او بلژیکی بود، در رده پایه برای تیمهای بلژیک بازی کرده و از سال 2021 برای تیم ملی مالزی به میدان رفته است.

برندن گان هافبک شماره 6 این تیم متولد استرالیا است و از سال 2016 پیراهن تیم ملی مالزی را می‌پوشد.

لاویر کوربین بازیکن شماره 22 مالزی، متولد انگلیس است و یک بازی هم برای تیم ملی کانادا انجام داده و از سال 2019 برای تیم ملی مالزی بازی کرده است.

لیریدون شماره 10 مالزی، متولد کوزوو است و برای تیم زیر 21 سال آلبانی و تیم ملی کوزوو بازی کرده و از سال 2021 با پیراهن تیم ملی مالزی در مسابقات شرکت کرده است.

محمدو سوماره بازیکن شماره 13 مالزی، متولد گامبیا است و از سال 2018 برای تیم ملی مالزی بازی می‌کند.

گیلرمه مهاجم شماره 16 مالزی هم متولد برزیل است و او هم از سال 2021 با پیراهن تیم ملی مالزی در مسابقات شرکت کرده است.

نکته: اگرچه در عکسی که در رسانه‌ها منتشر شده، کوتی آبا شماره 14 تیم ملی مالزی به عنوان بازیکنی معرفی شده که متولد نیجریه است اما در صفحه ویکی‌پدیای این بازیکن از پنانگ مالزی به عنوان محل تولد کوتی آبا نام برده شده است.

۲۶۵۴