نکته/ اسکوچیچ طلسم کاتانچ را هم شکست

نکته/ اسکوچیچ طلسم کاتانچ را هم شکست

پایگاه خبری فوتبالی- دراگان اسکوچیچ موفق شد کار نیمه تمام کارلوس کی‌روش و مارک ویلموتس برابر سرمربی عراق را با موفقیت به پایان برساند و امشب برای او یک شب فراموش ناشدنی شد.

به گزارش فوتبالی، تیم ملی با پیروزی امشب مقابل عراق توانست اولین سرمربی تیم ملی در طول 10 سال گذشته باشد که توانسته عراق را در یک بازی رسمی ببرد و طلسم ده ساله را بشکند.

بد نیست بدانید که کارلوس کی‌روش در حضور 8 ساله‌اش در ایران هیچگاه برابر عراق نتوانست به پیروزی برسد (او البته در یک بازی دوستانه قبل از جام ملتهای آسیا در سال 2015 توانست این تیم را ببرد) و در آخرین تورنمنتش با تیم ملی که جام ملتهای آسیا در سال 2019 بود، در مرحله گروهی با عراق – که سرکو کاتانچ هدایتش را به عهده داشت – به تساوی بدون گل رسید. کی روش خیلی دوست داشت عراق را ببرد اما نتوانست. 

نکته مهم دیگر این است که کی روش در جام ملتهای آسیا 2015، نتوانست عراق در مرحله یک چهارم نهایی شکست دهد و ایران در ضربات پنالتی به عراق باخت تا کی روش برای اولین بار در قامت سرمربیگری نتواند در جام ملتها به موفقیت برسد. این اتفاق برای کی روش در جام ملتهای 2019 افتاد و در بازی نیمه نهایی ایران سه بر صفر مقابل ژاپن شکست خورد تا ایران نتواند به فینال رقابتها برسد. در هر حال بعد از کی‌روش نوبت به مارک ویلموتس رسید که با تیم ملی برابر عراق و کاتانچ ناکام باشد و در دور رفت انتخابی جام جهانی با نتیجه 1-2 از این تیم شکست خورد.

کاتانچ اما نتوانست در سومین بازی‌اش مقابل ایران به پیروزی برسد و مقابل اسکوچیچ شکست خورد تا به جای تیم صدرنشین گروه سوم، به عنوان تیم دوم راهی مرحله بعد شود.

9697