رویارویی دوباره کاتانچ با ایران؛ سومین باخت متوالی در انتظار مربی صربستانی؟

رویارویی دوباره کاتانچ با ایران؛ سومین باخت متوالی در انتظار مربی صربستانی؟

پایگاه خبری فوتبالی- تیم ملی ایران در دومین بازی خود در مقدماتی جام جهانی 2026 باید در تاشکند به مصاف تیم تحت هدایت کاتانچ برود.

به گزارش فوتبالی، یکی از نکات ویژه رویارویی حساس ایران با ازبکستان، بدون شک ملاقات دوباره تیم ملی با سرچکو کاتانچ است؛ سرمربی اسلوونیایی که روزهای باشکوهی را به عنوان بازیکن پشت سر گذاشت و حتی توانست با سمپدوریا شگفتی ساز فصل 91/1990 فاتح سری A شود، پیش از این چهار بار مقابل تیم ملی ایران قرار گرفته است

اولین تقابل این سرمربی 60 ساله با تیم ملی ایران، مربوط به دورانی می‌شود که او هدایت عراق را به عهده داشت. در مرحله گروهی جام ملتهای آسیا در سال 2019، ایران و عراق به مصاف یکدیگر رفتند که آن بازی با تساوی بدون گل به پایان رسید. 

دومین دیدار کاتانچ با ایران به مرحله مقدماتی جام جهانی 2022 برمی‌گردد که شاگردان او موفق شدند تیم مارک ویلموتس را با نتیجه 1-2 شکست دهند. البته که اسکوچیچ موفق شد انتقام ویلموتس را از کاتانچ برگردد و بازی برگشت دو تیم، با تک گل سردار آزمون، به سود ایران پایان رسید. دیداری که آخرین حضور کاتانچ روی نیمکت عراق بود.

کاتانچ، به عنوان سرمربی ازبکستان هم یکبار با ایران بازی کرده که تیم ملی در فینال کافا با گل سردار آزمون، میزبانش را شکست داد و حالا باید دید کاتانچ برای سومین تقابل متوالی، از ایران شکست خواهد خورد یا نه.

9098