سوال روز/ چرا فدراسیون و سازمان لیگ در ماجرای حضور "گابریل پین" سکوت کرده است؟

سوال روز/ چرا فدراسیون و سازمان لیگ در ماجرای حضور "گابریل پین" سکوت کرده است؟

پایگاه خبری فوتبالی- پس از مصاحبه آتشین فرهاد مجیدی با کانال تلگرامی خودش، این سوال مطرح شده که آیا باشگاه استقلال می توانست مقدمات سفر مشاور ایتالیایی مد نظر فرهاد مجیدی به ایران را فراهم کند؟

به گزارش فوتبالی، مجیدی سرمربی استقلال روز گذشته در مصاحبه ای که از خودش در کانال تلگرامی اش منتشر کرد مدعی شد که باشگاه استقلال برای اخذ ویزا و بلیت گابریل پین مشاور ایتالیایی اش اقدامی انجام نداده است. او در این خصوص گفته است:"برای حضور این مشاور که قرار است همکار من باشد و بر تیم‌های پایه هم نظارت و سیستم فنی آنها را ساماندهی کند، بجای تشویق و حمایت، خودم باید دنبال بلیت و ویزا باشم و برای انجام مقدمات حضور این مربی به مدیران زنگ بزنم و جواب ندهند! به خدا وظیفه من پیگیری این مسائل نیست."

همانطور که قبلا اشاره کرده بودیم هنوز قانون منع ورود خارجی ها لغو نشده است. با توجه به قانون منع ورود بازیکنان وخارجی ها جدید به فوتبال ایران در لیگ بیستم، باشگاه استقلال و باشگاه های دیگر از نظر قانونی نمی توانند برای اخذ ویزای کار مربی یا بازیکن خارجی جدید از سازمان لیگ درخواستی داشته باشند و پس در این صورت باشگاه استقلال و بخش روابط بین‌الملل و تشریفات باشگاه از اساس نمی توانسته پیگیر اخذ ویزای کار پین به ایران شود.

البته اینکه فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ در این باره به صورت شفاف اظهارنظر نمی کنند هم در نوع خودش عجیب است. شنیده می شود مجیدی که خود در تلاش است اقدامات سفر پین به ایران را انجام دهد با مشکلاتی روبرو است چون پین احتمالا باید با ویزای توریستی وارد ایران شود و اگر این اتفاق بیفتد او نمی تواند برای استقلال کار کند. قبلا هم اشاره کرده بودیم که ویزای پین باید ویزای کار باشد.

9697