ماجرای پول‌هایی که مربی سرشناس از بازیکنش گرفت

ماجرای پول‌هایی که مربی سرشناس از بازیکنش گرفت

پایگاه خبری فوتبالی- جزئیات جدیدی درباره تخلف مالی یک سرمربی سرشناس منتشر شده است.

به گزارش فوتبالی، چند روز قبل در گزارشی در فوتبالی به این نکته اشاره کردیم که یکی از مربیان سرشناس فوتبال ایران، از یک بازیکن سرجمع و به صورت ریالی و دلاری، 2 میلیارد تومان گرفته است (این گزارش را اینجا بخوانید) و حالا روزنامه خبرورزشی این ماجرا را پیگیری کرده به جزئیات جدید و اعجاب آوری از این ماجرا اشاره کرده که بخشهای مهم آن را برایتان نقل می‌کنیم:

*یکی از باشگاه‌های لیگ دسته اول پارسال چند روز قبل از شروع مسابقات سرمربی خود را برکنار کرد. این مربی با مسئولان باشگاه به صورت شفاهی مذاکره و سر مبلغی به توافق رسیده بود اما قرارداد مکتوب نشده بود. مربی با اعلام اینکه باشگاه‌های دیگر با در نظر گرفتن این موضوع که این مربی تیم دارد پیشنهادی به او نداده‌اند و برکناری‌اش به او خسارت مالی و حرفه ای زده است اما باشگاه در واکنش به این صحبت اعلام کرد علت برکناری سرمربی تیم مراوده مالی او با برخی بازیکنان بوده است.

*پدر بازیکنی که به این مربی پول داده بود، با اعلام اینکه از تجار استان مازندران و ساکن شهر نمک آبرود است در حضور اعضای کمیته اخلاق و کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال گفت: "پسرم علاقه زیادی به فوتبال داشت .این آقای مربی را به ما معرفی کردند و گفتند چون سطح فوتبال پسرت پایین است باید برایش هزینه کنی تا برای پسرت وقت بگذارند و سطح کیفیت او را افزایش بدهند. این آقا فصل اول سرمربی یک تیم دیگر بود ولی به پسرم میدان نمی‌داد و می‌گفت باید در کنار تیم تمرین کند تا به سطح بازیکنان دیگر برسد. برای فصل بعدی پسرم را همراه با خودش به تیم جدیدش برد ولی علی رغم دریافت حدود یک میلیارد تومان پول باز هم به او بازی نداد و کار به جایی رسید که پسرم از فوتبال بدش آمد و کلاً فوتبال را کنار گذاشت و الان هم در نمک آبرود در مغازه‌ای که برایش گرفته‌ام کار می کند. حالا هم پولم را می خواهم چون هیچ کاری برای پسرم انجام نداده است."

*فدراسیون فوتبال از این تاجر بابت ادعاهایش مدرک خواست و این فرد ۳ رسید بانکی روی پرونده گذاشت که نشان می‌داد مبالغ میلیونی به حساب فرزند این مربی واریز شده است.

*مربی مورد نظر در این باره به مسئولان حاضر در جلسه گفت: "ما می‌دانستیم پدرش وضعیت مالی خوبی دارد و خودش هم گفته بود اگر کاری و کمکی لازم بود بگویید تا انجام دهم. ما سال‌هاست گروهی داریم که خودمان پول جمع می کنیم و برای خانواده‌های ضعیف و آبرومند جهیزیه خریداری می‌کنیم! و در سه مقطع این آقا برای خرید جهیزیه، در یک کار خیر شرکت کرد! چون پسر این آقا در تمرینات و بازی‌های تدارکاتی عملکرد قابل قبولی نداشت به او کمتر بازی می دادم چون نمی توانستم با دستان خودم تیمم را تضعیف کنم. همین موضوع باعث ناراحتی این پدر شده است که اینجوری با آبروی من بازی می‌کند."

*پدر این بازیکن در ادامه با ادعای اینکه هزاران دلار به این سرمربی پرداخت کرده است گفت:"دو سال قبل این آقا با تیمش در ترکیه اردو داشتند دو روز قبل از پایان اردو پسرم با من تماس گرفت و گفت سرمربی تیم پول لازم دارد و من هم با دوستم در استانبول تماس گرفتم و آن بنده خدا پنج ساعت تا آنکارا رفت و مبلغ ۳۰ هزار دلار در لابی هتل به آقای سرمربی داد. در مقاطعی هم قبل از سفر به خارج از ایران پول قرض خواست و بارها مبالغ ۲۰ و ۳۰ هزار دلاری و آخرین بار هم مبلغ ۱۶ هزار دلار به ایشان قرض دادیم. یادم هست آخرین بار داخل یک باشگاه بدنسازی مبلغ ۱۶ هزار دلار را به ایشان تحویل دادیم. اما برای این پول‌ها اصلاً رویمان نشد از ایشان رسید بگیریم."

*پدر بازیکن مربوطه صحبتهای جالب دیگری هم مطرح کرده است:" من به کارت‌های بانکی پسرم همواره پول واریز می کردم تا دست خالی نباشد. پسرم با اینکه می توانست در تهران خانه بگیرد در خوابگاه باشگاه زندگی می کرد. یکی از کارت‌های بانکی پسرم چند ماهی دست آقای سرمربی بوده و مبلغی در حدود ۶۰ میلیون تومان از این کارت پول خرج کرده است. تراکنش‌های مالی این کارت نشان می دهد  از این کارت در منطقه یک تهران اقلام مختلفی خریداری شده که بیشتر متعلق به سوپرمارکت هاست. در واقع ایشا خورد و خوراک خانه‌اش را هم با کارت بانکی ما انجام می داده است. محل زندگی بنده در شهر نمک آبرود بوده و پسرم در خوابگاه باشگاه که در این زمینه خود باشگاه و بازیکنان می توانند شهادت بدهند زندگی می کرده است. اصلاً چه دلیلی وجود دارد که پسر من از خوابگاه در جنوب شهر برود سمت خیابان اندرزگو خرید کند؟"

نکته: طرح مربوط به خبرگزاری فارس است

1984