خبر خوب کمیته انضباطی برای سپاهان: خبری از کسر امتیاز نیست

خبر خوب کمیته انضباطی برای سپاهان: خبری از کسر امتیاز نیست

پایگاه خبری فوتبالی-  خبری از تغییر نتایج سپاهان در چهار هفته ابتدایی لیگ نخواهد بود.

به گزارش فوتبالی، یکی از مهمترین جلسات تاریخ کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال، امروز در حالی برگزار شد که باشگاههای شاکی امیدوار بودند نتایج سپاهان در لیگ تغییر کند. موضوعی که احمد مددی مدیرعامل باشگاه پیکان، صراحتا به آن اشاره کرد و در پایان جلسه به خبرنگاران گفت:" بازی با سپاهان به زعم ما باید 3 بر صفر (به سود پیکان) شود. از کمیته انضباطی درخواست داریم رأی را براساس مواد قانونی صادر کند."

در چنین شرایطی، رئیس کمیته انضباطی فدراسیون خبر بسیار خوبی برای محمدرضا ساکت و طرفداران سپاهان داشت. اینکه خبری از تغییر نتایج سپاهان نخواهد بود.

ابوالفضل حسن‌زاده به خبرنگاران گفته است:" دوستان بحث بازیکن غیرمجاز را مطرح می‌کنند که این موضوع مقید به زمان است که هیچ باشگاهی رعایت نکرده است. بنابراین بحث بازیکن غیرمجاز مطرح نیست و اینکه به باشگاهی امتیاز بدهیم، منتفی است. اینکه تخلف رخ داده یا نه و چه تصمیمی گرفته می‌شود با اعضای کمیته انضباطی است."

بدین ترتیب، خبری از به هم خوردن جدول لیگ هم نخواهد بود و ژوزه مورایس با خیال راحت از صدرنشینی در لیگ – سپاهان تنها تیمی است که هر چهار بازی ابتدایی‌اش را برده است – آماده بازی تیمش در لیگ قهرمانان آسیا خواهد شد.

ظاهرا مدارکی که باشگاههای شاکی به آن استناد کرده بودند، در حدی نبوده که کمیته انضباطی تصمیمی برای تغییر نتایج سپاهان داشته باشد. البته فرآیند صدور رای به این راحتی نخواهد بود. بر فرض مثال اگر ثابت شود سپاهان 100 میلیارد تومان تخلف ناشی از انحراف از سقف قرارداد داشته، آیا فقط سپاهان 100 میلیارد تومان جریمه خواهد یا حتی طبق آیین‌نامه، تا سه برابر این رقم - یعنی 300 میلیارد تومان - محکوم خواهد شد.

در واقع این پرونده، شبیه اره‌ای است که به یک تنه درخت فرو رفته و نه می‌شود آن را بیرون آورد و نه می‌شود آن را جلو برد.کمیته انضباطی، با یکی از سخت‌ترین پرونده‌های تاریخ فوتبال ایران مواجه شده و شاید بشود آن را با پرونده سرباز احمدی، بازیکن گابنی گل گهر و شادی گل شیث رضایی و محمد نصرتی مقایسه کرد که هیچ کسی پیش‌بینی نمی‌کرد کمیته انضباطی چه رایی خواهد داد.

1984