فروش حق پخش لالیگا به دیزنی: 1.4 میلیارد دلار برای هشت سال

فروش حق پخش لالیگا به دیزنی: 1.4 میلیارد دلار برای هشت سال

پایگاه خبری فوتبالی - لالیگا به توسعه بین المللی خود ادامه می دهد.

به گزارش فوتبالی، الکونفیدنسیال خبر داده است که لالیگا یک شریک جدید در کشور آمریکا برای پخش بازیها پیدا کرده است. شرکت دیزنی که مالک محتوای ورزشی شبکه ESPN است، با لالیگا به توافق رسیده است تا برای خرید هشت ساله حق پخش مسابقات لالیگا سالی 175 میلیون دلار بپردازد. بدین ترتیب لالیگا می تواند در این مدت 1.4 میلیارد دلار درآمدزایی کند. در این توافق، استفن راس، مالک باشگاه میامی دلفینز و شریک لالیگا در آمریکا نقشی کلیدی داشته است.

لالیگا با این قرارداد می تواند بخش زیادی از مشکلات مالی خود را حل کند. تباس رئیس لالیگا پیش از این اعلام کرده بود که در نظر دارد که نحوه فیلمبرداری و پوشش بازیهای لیگ اسپانیا را جذاب تر کند تا بتواند درآمد بیشتری کسب کند. 

بدین ترتیب شرکت دیزنی بازیهای لالیگا را در آمریکا  با گزارش انگلیسی و اسپانیایی پخش خواهد کرد. دیزنی بیش از یک سال برای این توافق مذاکره کرده بود و در طول روزهای آینده این خبر رسما اعلام خواهد شد. از سویی به نظر می رسد که یکی از بندهای قرارداد این است که یکی از بازیهای لالیگا در میامی برگزار شود هر چند که این مسئله ممکن است از نظر حقوقی مشکل ساز شود.

4125