احتمال محرومیت ۲ ساله سوپرلیگی‌ها از حضور در لیگ قهرمانان

احتمال محرومیت ۲ ساله سوپرلیگی‌ها از حضور در لیگ قهرمانان

پایگاه خبری فوتبالی – رسانه مارکا نوشته ۴ باشگاهی که هنوز بر تصمیم خود مبنی بر ماندن در سوپرلیگ استوار هستند احتمالا با محرومیتی سنگین از حضور در لیگ قهرمانان مواجه خواهند شد.

به گزارش فوتبالی، پس از آن که کم کم باشگاه‌های اروپایی خروج خود را از سوپرلیگ اعلام کردند، ۴ باشگاه بارسلونا، رئال مادرید، میلان (میلان در این خصوص بیانیه داد اما به نظر می‌رسد در سوپرلیگ مانده) و یوونتوس در این لیگ ماندند و اعلام کردند خطری بابت محرومیت حس نمی‌کنند. دیگر باشگاه‌ها یعنی اتلتیکو مادرید، چلسی، لیورپول، منچسترسیتی، منچستریونایتد، آرسنال و تاتنهام اما تصمیم گرفتند از این رقابت‌ها جدا شده و لیگ قهرمانان اروپا وفادار باشند.

آن ۴ باشگاه که هنوز در سوپرلیگ حضور داند به نقض ماده ۵۱ اساسنامه یوفا متهم می‌وند که تاکید می‌کند تیم‌ها برای جدایی از رقابت‌ها نباید اتحاد ایجاد کنند. در این ماده آمده: هیچ اتحاد یا ترکیبی بین باشگاه‌ها به طور مستقیم یا غیر مستقیم با یک اتحادیه دیگر بدون اجازه یوفا ممکن نیست.

رسانه ESPN گفته این ۴ باشگاه ادعا دارند از یوفا درخواست اجازه برای شناختن این رقابت، به جای خروج کردند و اگر یوفا یک روند انضباطی را آغاز کند آن‌ها حکم دادگاه مادرید را دیگر قبول نخواهند داشت.

در نهایت باید دید این تیم‌ها محکوم می‌شوند یا خیر.

1101