زمان احتمالی آغاز سوپرلیگ اروپا

زمان احتمالی آغاز سوپرلیگ اروپا

پایگاه خبری فوتبالی - برند ریچارت یکی از مدیران موفق و سرشناس در حوزه تبلیغات در کشور آلمان است که به تازگی به عنوان مدیر اجرایی پروژه سوپرلیگ معرفی شده است و قرار است که این تورنمنت را به جلو حرکت بدهد.

به گزارش فوتبالی، ریچارت در مصاحبه ای اعلام کرده است که اگر دادگاه اتحادیه اروپا به سود سوپرلیگ حکم بدهد، این تورنمنت از فصل 24-2025 به عنوان جایگزین لیگ قهرمانان اروپا شروع می شود.

دادگاه اتحادیه اروپا اوایل سال 2023 حکم دادگاه سوپرلیگ را اعلام خواهد کرد که اگر رای به سود یوفا باشد، این تورنمنت لغو می شود در حالی که اگر رای به سود سوپرلیگ باشد، مراحل راه اندازی آن پیگیری خواهد شد.

مسئولان سوپرلیگ تصمیم گرفته اند که طرح اولیه خود که در آن 15 باشگاه به صورت ثابت با پنج باشگاه مدعو تورنمنت را برگزار می کردند، تغییر بدهند. بر اساس ایده جدید، کل 20 باشگاه حاضر در تورنمنت بر اساس عملکرد تیم ها در لیگ هایشان در فصل گذشته مشخص می شوند یعنی نحوه انتخاب تیم های حاضر در مسابقات کاملا مشابه لیگ قهرمانان اروپای کنونی خواهد بود و قرار نیست که باشگاهی به واسطه سابقه و گذشته خود در این تورنمنت نقش داشته باشد.

برند ریچارت که سابقه کار در شبکه RTL آلمان را هم دارد،قرار است که در راه اندازی و ایده پردازی سوپرلیگ اروپا نقش مهمی را ایفا کند.

4125