به بهانه رویایی هازارد با چلسی؛ آمارش در گذشته و الان

به بهانه رویایی هازارد با چلسی؛ آمارش در گذشته و الان

پایگاه خبری فوتبالی - ادن هازارد وینگر بلژیکی رئال مادرید سه شنبه شب برای اولین بار در مقابل چلسی تیم سابقش قرار خواهد گرفت. 

به گزارش فوتبالی، سه شنبه شب از چهارچوب مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا، دو تیم رئال مادرید و چلسی از ساعت 23:30 در ورزشگاه آلفردو دی استفانو در مقابل هم صف آرایی خواهند کرد. یکی از نکات جذاب این دیدار حساس، تقابل ادن هازارد با باشگاه و هم تیمی‌های سابقش است.

در فصل 2010-11 هازارد موفق به فتح لیگ فرانسه به همراه لیل شد و در تابستان 2012، او با مبلغ 35 میلیون یورو به چلسی پیوست و دوران درخشانی در این تیم داشت. او به مدت هفت فصل در استمفورد بریج توپ زد و موفق شد در 352 بازی برای آبی‌های لندن، رکورد 110 گل و 92 پاس گل را نیز ثبت کند. 

ادن هازارد در اولین فصل حضورش در چلسی (فصل 2012-13) در 62 بازی به میدان رفت و 13 گل و 24 پاس گل نیز ثبت کرد تا به یکی از فصل‌های درخشان هازارد در چلسی تبدیل شود. 

او در فصل 2015-16 کمی با مصدومیت‌های متفاوت دست و پنجه نرم می‌کرد، اما با این وجود موفق شد در 43 بار برای چلسی بازی کند، اما تنها 6 گل برای آن‌ها به ثمر رساند. به طور میانگین او در هر 50 بازی در چلسی، 17 گل زده و 12 بار نیز پاس گل داده است. در آخرین فصل حضورش در استمفوردبریج نیز هازارد آمار 21 گل و 17 پاس گل ثبت کرد و به همراه چلسی قهرمان لیگ اروپا شد. وینگر بلژیکی در 7 سال حضورش در چلسی، 2 قهرمانی لیگ برتر انگلیس، یک قهرمانی لیگ کاپ، یک قهرمانی اف ای کاپ و 2 قهرمانی لیگ اروپا را در کارنامه خود ثبت کرد. 

اما اوضاع برای هازارد در رئال مادرید اصلا به خوبی پیش نمی‌رود. او تنها در 37 بازی برای این باشگاه به میدان رفته و فقط در 19 بازی از ابتدا در ترکیب اصلی حضور داشته است. او 4 گل و 5 پاس گل در نیز داده است. همچنین هازارد در 8 بازی پیشین خود در لیگ قهرمانان آمار بسیار بد 1 گل و 1 پاس گل را ثبت کرده است و باید دید که کی می‌تواند دوباره به روزهای اوجش بازگردد. 

4416