صحبتهای جنجالی فغانپور درباره ماجرای ضرر 10 هزار فرانکی به فدراسیون فوتبال: چون تخلف را افشا کردم، می‌خواهند حذفم کنند!

صحبتهای جنجالی فغانپور درباره ماجرای ضرر 10 هزار فرانکی به فدراسیون فوتبال: چون تخلف را افشا کردم، می‌خواهند حذفم کنند!

پایگاه خبری فوتبالی– ماجرای جریمه فدراسیون فوتبال و کسر 10 هزار فرانک باعث شده که دو نفر از کارمندان فدراسیون فوتبال، کنار گذاشته شوند.

به گزارش فوتبالی، همانطور که قبلا هم نوشتیم داستان از این قرار است که فدراسیون فوتبال ایران به دلیل رد درخواست باشگاه داماش برای دریافت حق رشد علیرضا جهانبخش 10 هزار فرانک سوییس جریمه شده است. 

خبری که 5 روز قبل توسط یکی از رسانه‌ها و در سایت طرفداری منتشر شد. انتشار این خبر باعث شد که بخش بین الملل فدراسیون فوتبال، حامد مومنی را متهم به انتشار این خبر کند و حمیرا اسدی، رییس دپارتمان بین الملل فدراسیون فوتبال، مومنی را در لیست مازاد قرار دهد که با موافقت منصور قنبرزاده هم مواجه می شود. البته از قنبرزاده بعید بود که بدون تحقیق چنین تصمیمی بگیرد.

این در حالی است که حامد مومنی در جریان این پرونده نبوده و البته این ماجرا مربوط به شش ماه قبل بوده و به تازگی رسانه ای شده است. رسانه‌ای شدن این خبر باعث شده که فدراسیون فوتبال مومنی را به اتهام دادن جزئیات این ماجرا به رسانه‌ ها از دپارتمان بین الملل کنار بگذارد. در خبری که 5 روز قبل روی خروجی سایت طرفداری قرار گرفته و ادعای سایت طرفداری است به این نکته اشاره شده که فدراسیون فوتبال قصد دارد این جریمه را از حمیرا اسدی رئیس بخش روابط بین‌الملل فدراسیون بگیرد چرا که اشتباه او باعث رقم خوردن چنین جریمه‌ای شده است. همانطور که گفتیم این ماجرا باعث شد اسدی، مومنی را در لیست مازاد بگذارد.

فغانپور: قنبرزاده گفت خبر برکناری من شیطنت است

این وسط از روز پنجشنبه خبری درباره کنار گذاشته شدن فغانپور در برخی رسانه ها منتشر شده است. اینکه مسئول حقوقی فدراسیون فوتبال به خاطر بازنشستگی کنار گذاشته شده است. با مسئول حقوقی فدراسیون فوتبال در این باره  صحبت کردیم که کنار گذاشته شدنش را تکذیب کرد و به فوتبالی گفت: " این خبر در راستای افشاگری و پیگیری بنده به عنوان مسئول حقوقی فدراسیون برای احقاق حق فدراسیون فوتبال منتشر شده است. من بازنشسته نیستم و هیچ تخلفی هم انجام نداده ام. باندی که در فدراسیون فوتبال به دنبال تثبیت خودشان هستند، با بنده تسویه حساب کرده اند. حتی گفته اند علاوه بر حامد مومنی من این خبر را به رسانه ها داده ام. اتهام واهی زده اند. من به عنوان مسئول بخش حقوقی می خواهم به مقصران از دست رفتن 10 هزار فرانک فدراسیون فوتبال باید بگویم که فکر کرده اید با باند و دار و دسته تان دور سرپرست دبیرکلی را گرفته اید، می توانید از پاسخ دادن به تخلف فرار کنید؟ من احتیاجی به دادن خبر و اسناد و مدارک به رسانه ها ندارم. من مدارک تخلفات و تعلل شما را به کمیته اخلاق داده ام بعد شما برای سرپوش گذاشتن خبر برکناری من را منتشر می کنید؟"

فغانپور که عصبی به نظر می رسید ادامه داد:" این قضیه متعلق به الان نیست. متعلق به شش ماه پیش است. دبیرکل وقت هم دستور داده 260 میلیون تومان از حساب ایران در فیفا کم شود. به چه دلیل؟ چرا باید فدراسیون به خاطر تعلل و کاهلی یک یا چند نفر از کارکنان تاوان بدهد؟ من خودم به عنوان مسئول حقوقی فدراسیون فوتبال بعد از آنکه متوجه صدور حکم فیفا علیه فدراسیون شدم پرونده را پس از دیدار با مدیران رده بالای فدراسیون فوتبال به کمیته اخلاق داده ام تا مسبب یا مسببان از دست رفتن بیت المال برخورد شود. در فدراسیونی که علی کفاشیان به خاطر ماجرای حق پخش بازیهای تیم ملی و از دست رفتن 79 هزار دلار 5 سال محروم می شود، پس باید این جریمه 10 هزار فرانکی هم چند سال محروم شود. بعد با من و حامد مومنی برخورد می کنند که اصلا به این داستان ربطی نداریم. آخرش هم وقتی متوجه می شوند روند تشکیل پرونده و برخورد با خاطی یا خاطیان شروع شده، به دروغ خبر می دهند که  فغانپور از بخش حقوقی فدراسیون فوتبال به دلیل بازنشستگی جدا شده است در حالیکه من اصلا بازنشسته نیستم. بنده چون تخلف را افشا کردم، می خواهند حذفم کنند."

خبرنگار فوتبالی از فغانپور پرسید حالا واقعا کنار گذاشته شده است که پاسخ داد:"اگر چه برخی افراد و باندها به دنبال کنار گذاشتن من از فدراسیون هستند اما در تماسی که او با سرپرست دبیرکلی فدراسیون داشته ام آقای قنبرزاده به من گفت که انتشار این خبر شیطنت بوده است. من به آقای عزیزی خادم و دیگر دوستانی که تازه به فدراسیون فوتبال آمده اند ارادت دارم و به آنها می گویم که باید باند و باندبازی در فدراسیون فوتبال جمع شود. افرادی در حال حاضر در فدراسیون فوتبال هستند که همه فکر می کردیم با حضور عزیزی خادم آنها بساطشان را جمع می کنند و به خاطر آسیب هایی که در این سالها به فدراسیون فوتبال و فوتبال زده اند، با حیای خودشان می روند اما متاسفانه بر مناصبشان مانده اند و می خواهند من و امثال من را که خواهان برخورد با تخلف و تعلل هستیم، حذف کنند. همین کسانی که الان به دنبال حذف ما هستند، در ستاد انتخاباتی رقبای آقای عزیزی خادم فعالیت می کردند و برای رای نیاوردن آقای عزیزی خادم تلاش می کردند و حالا اینطور در جریان نقشه کشیدن و حذف کسانی هستند که به اصلاح فوتبال فکر می کنند. فدراسیون فوتبال را ستاد انتخاباتی رقیب عزیزی خادم کرده اند و حالا دایه مهربان تر ار مادر شده اند. فوتبال اینطور اصلاح نمی شود. باید آقای عزیزی خادم تغییرات را زودتر شروع کند. اگر قرار بود که همین آدمها در پستهایشان بمانند و تخلفاتشان را لاپوشانی کنند و توطئه کنند، چه احتیاجی به انتخاب رییس جدید فدراسیون فوتبال بود؟ امیدوارم آقای عزیزی خادم، به شعارهای انتخاباتی اش که همانا فوتبال مدرن و اصلاح فوتبال بود وفادار بماند. فدراسیون فوتبال با باندهایی که حالا در داخل فدراسیون فوتبال به دنبال ماندگاری هستند، نه اصلاح می شود و نه مدرن.آقای عزیزی خادم، با باندهای مخرب داخل فدراسیون برخورد کن و گرنه فدراسیون فوتبال در دوران شما هم زمین می خورد."

1111