کریمیان در گفت و گو با فوتبالی: تجربه مسعود شجاعی به درد تراکتور می‌خورد

کریمیان در گفت و گو با فوتبالی: تجربه مسعود شجاعی به درد تراکتور می‌خورد

پایگاه خبری فوتبالی- بازیکن سابق تراکتور به پیروزی این تیم در بازی با نیروی هوایی عراق امیدوار است.

به گزارش فوتبالی، مهدی کریمیان در مورد بازی امشب تراکتور مقابل نیروی هوایی و اینکه آیا شاگردان خطیبی می‌توانند اولین بردشان در لیگ قهرمانان را جشن بگیرند، گفت : تراکتور بازی اول را خوب شروع و به نظر من همه را سورپرایز کرد. به نظرم تراکتور می‌توانست برنده بازی با تیم قدرتمند پاختاکور باشد اما آقای خطیبی در دیدار پاختاکور  تعویض‌ها را کمی دیر انجام داد. به این نکته هم باید توجه داشته باشیم که تراکتور از فرار به پاختاکور فرار کرد و نباختن در دیدار اول را می‌توان نتیجه خوبی دانست. به نظرم تراکتور با یک آنالیز خوب از نیروی هوایی می‌تواند برنده بازی امشب باشد.

او درباره شرایط تراکتور ادامه داد: تراکتور مثل سابق دیگر پرستاره نیست و احسان حاج‌صفی را هم از دست داده است. اگر بخواهیم به صورت کلی به بازیها نگاه کنیم کسب پیروزی برای تیم تراکتور در آسیا ممکن است. شاید کمی سخت باشد ولی دست نیافتنی نیست. گروه تراکتور گروه پیچیده‌ای است. می‌توان یک استراتژی دقیق‌تر برای بازی ها پیش رو گذاشت و اگر تراکتور در بازی امشب پیروز نشود که امیدوارم این اتفاق نیفتد، باز هم سه بازی در دور برگشت دارد

بازیکن سابق تراکتور در مورد ضعف خط دفاعی این تیم در دیدار با پاختاکور عنوان کرد: در بازی اول  تراکتور تا دقیقه ۶۰ خوب کار کرد ولی دو مدافع این تیم اشتباهاتی داشتند که باعث شد سه امتیاز تراکتور گرفته شود. آوردن هافبک دفاعی‌ای  که بتواند آن منطقه را پوشش بدهد خیلی مهم بود و به نظرم مدافعان تراکتور در بازی با پاختاکور نمایش بهتری داشتند. 

کریمیان در مورد نیمکت نشینی مسعود شجاعی در دو بازی اخیر تراکتور در لیگ قهرمانان آسیا ادامه داد: مسعود شجاعی بازیکن بزرگی است و هر تیمی آرزوی داشتنش را دارد اما ما کنار تیم نیستیم که بدانیم داخل تیم چه می‌گذرد. قطعاً هر مربی‌ای دوست دارد که بهترین نفراتش را بازی دهد. نظر شخصی من این است که تجربه مسعود شجاعی به تراکتور کمک می‌کند و تراکتور می‌تواند با حضور این بازیکن نتایج بهتری را کسب کند. در بازی‌های آسیایی تجربه حرف اول را می‌زند و در کنار تیم جوانی که تراکتور دارد تجربه مسعود شجاعی به درد این تیم می‌خورد. در آسیا به لحاظ تاکتیکی بازی‌ها، اصولی‌تر انجام می‌شود و خلاقیت مسعود در کنار توانایی او در ارسال پاس‌های عمقی می‌تواند به سود رسول خطیبی و تیمش باشد.

کریمیان در پایان در پاسخ به این سوال که آیا گل‌نزدن نیروی هوایی در دو بازی قبلی‌اش نکته مثبتی برای تراکتور محسوب می‌شود، گفت: اگر آنها گل نزده‌اند به معنای این نیست که توان این کار را ندارند بلکه شاید با بدشانسی به گل نرسیده‌اند و نمی‌توان خط حمله این تیم را دست کم گرفت. اگر حریف تراکتور در بازیهای قبلی‌اش گل‌زده بود، این امکان را در اختیار کادر فنی تراکتور قرار می‌داد که به شکل بهتری راههای گلزنی این تیم را آنالیز کنند.

1122