کریمی و دهمین تقابل ایرانی‌ها در آسیا

کریمی و دهمین تقابل ایرانی‌ها در آسیا

پایگاه خبری فوتبالی- علی کریمی نهمین بازیکن ایرانی است که در لیگ قهرمانان آسیا روبروی تیمهای ایرانی قرار خواهد گرفت.

به گزارش فوتبالی، یکی از مهمترین اتفاقات بازی فردا شب استقلال و الدحیل تقابل علی کریمی با هافبکهای استقلال است و کریمی برای اولین بار بعد از جدایی از استقلال روبروی تیم سابقش قرار خواهد گرفت.

پیش از کریمی، شجاع خلیل‌زاده آخرین بازیکن ایرانی بود که در آسیا مقابل یک تیم ایرانی قرار گرفت و اتفاقا او جلوی تیم سابقش بازی کرد و الریان 1-3 به پرسپولیس باخت.

فصل قبل و در بازی برگشت پرسپولیس و الدحیل در مرحله گروهی، رامین رضاییان مقابل تیم محبوبش قرار گرفت و آن بازی با برد 0-1 یاران رامین به پایان رسید.

رضاییان تنها بازیکن ایرانی نبود که در لیگ قهرمانان 2020 مقابل یکی از نمایندگان کشورمان قرار گرفت و در مرحله پلی‌اف این تورنمت، کریم انصاری‌فرد که آن زمان بازیکن السیلیه قطر بود مقابل شهرخودرو قرار گرفت. دیداری که به ضربات پنالتی کشیده شد و مهاجم ایرانی السیلیه پنالتی‌اش را خراب کرد تا نماینده ایران به مرحله گروهی برسد.

در مرحله پلی‌اف فصل 2019 لیگ قهرمانان آسیا، مهدی طارمی با الغرافه مقابل ذوب آهن قرار گرفت. دیداری که اگر چه طارمی در آن موفق به گلزنی شد اما ذوب آهن2-3 حریفش را برد تا به مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا برسد.

طارمی در فصل 2018 با الغرافه مقابل تراکتور قرار گرفت و در هر دو بازی مرحله گروهی توانست به این تیم گل بزند.

در همان فصل، مرتضی پورعلی‌گنجی با السد مقابل پرسپولیس قرار گرفت و در بازی برگشت دو تیم در مرحله گروهی، به اشتباه دروازه خودی را باز کرد.

در فصل 2012 لیگ قهرمانان آسیا فرهاد مجیدی که آن زمان در تیم الغرافه توپ می‌زد، در ورزشگاه آزادی مقابل پرسپولیس و هوادارانش قرار گرفت. دیداری که با اخراج مجیدی از میدان و حرکت معروف او هنگام خروج از میدان حسابی، جنجالی شد.

در فصل 2010، مهرزاد معدنچی به عنوان بازیکن الاهلی امارات، در مرحله گروهی مقابل مس کرمان قرار گرفت و در بازی رفت دو تیم در کرمان توانست دروازه میزبان را باز کند.

8 اردیبهشت سال 78 ورزشگاه آزادی دوباره شاهد تقابل یک بازیکن ایرانی با تیمی ایرانی در آسیا بودیم. رضا شاهرودی که در آن مقطع عضو تیم دالیان چین بود همراه این تیم به تهران سفر کرد تا در مرحله نیمه نهایی جام باشگاههای آسیا روبروی استقلال قرار بگیرد. دیداری که با پیروزی 3-4 استقلال به پایان رسید تا این تیم فینالیست آسیا شود.

1984