طوفان توییتری علیه سوپرلیگ اروپا؛ علت مخالفت‌ها چیست؟

طوفان توییتری علیه سوپرلیگ اروپا؛ علت مخالفت‌ها چیست؟

پایگاه خبری فوتبالی - به نظر می‌رسد که باشگاه های بزرگ اروپایی در 5 لیگ معتبر، می‌خواهند هر طور که شده رقابت های سوپرلیگ اروپا را استارت بزنند و تورنومنت جدیدی به راه بیندازند که تنها 12 تیم بزرگ از 5 لیگ در آن ها حاضر باشند. بهتر است گفت که 12 تیم نام آشنا و مطرح چرا که مثلا تیمی مثل آرسنال که در جمع این تیم ها حاضر است اکنون اصلا جایگاه جالبی در لیگ انگلیس ندارد اما از نظر مالی باشگاه با بضاعتی به شمار می‌رود و تیم نام آشنایی است.

به گزارش فوتبالی، اما کاربران شبکه های اجتماعی در توییتر طوفانی به راه انداخته‌اند و با ایجاد سوپرلیگ اروپا توسط باشگاه های بزرگ مخالفت کرده‌اند چرا که آن‌ها معتقدند بدین ترتیب تیم های ثروتمند، روز به روز بر ثروت خود خواهند افزود و سایر تیم های متوسط و ضعیف، ضعیف تر خواهند شد. از طرفی فرصت رشد برای دیگر تیم ها بسته خواهد شد و به جز این 12 تیم، دیگر تیمی شانس رشد و پیشرفت را نخواهد داشت چرا که حضور در تورنومنت سوپرلیگ سهمیه‌ای نیست و فقط همین 12 تیم حاضر خواهند بود.

در واقع علتی که باعث شده کاربران شبکه های اجتماعی با سوپرلیگ مخالفت کنند این است که تیم های ضعیف و متوسط از دیدگاه آنان به سمت نابودی و بی انگیزگی پیش می‌روند و درآمدشان تحت تاثیر قرار می‌گیرد اما آن 12 تیم به رشد خود با سرعت بیشتری ادامه می‌دهند و بدین ترتیب فوتبال هم دچار اختلاف طبقاتی زیادی می‌شود و ثروت در آن حرف اول را خواهد زد و تلاش تیم های کوچک و متوسط بی فایده خواهد شد.

یوفا و 5 لیگ معتبر با سوپرلیگ مخالفت کرده اند و باید دید که چه اتفاقاتی در این باره رخ خواهد داد.

1470