کنایه رئیس یوفا به دو باشگاه رئال مادرید و بارسلونا

کنایه رئیس یوفا به دو باشگاه رئال مادرید و بارسلونا

پایگاه خبری فوتبالی- رئیس یوفا موضع قاطعانه ای علیه سوپرلیگ پیشنهادی اروپا اتخاذ کرده است.

به گزارش فوتبالی ، روز پنجشنبه دیوان دادگستری اروپا اعلام کرد که یوفا و فیفا زمانی که برگزاری سوپرلیگ اروپا را در سال ۲۰۲۱ ممنوع کردند، غیرقانونی عمل کردند. فلورنتینو پرز اکنون این پروژه را مجدداً راه اندازی کرده اما یوفا و حامیان فوتبال لیگ قهرمانان اروپا در موضع مخالفت شدید با این موضوع هستند.

در بیانیه‌ای که توسط سازمان‌ هایی از جمله یوفا فیفا امضا شده است، آمده است: "هیچ نوع برنامه ای تحت عنوان سوپر لیگ در فوتبال اروپا جایی ندارد. نکته مهم این است که شایستگی ورزشی اهمیت دارد و فوتبال برای همه است باید آن را برای همه در دسترس نگه داریم. هدف برگزار کنندگان سوپرلیگ این است که اطمینان حاصل کنند که چند باشگاه منتخب اطمینان نسبی از بازی در یک لیگ خاص را در هر سال داشته باشند و درآمدی بسیار بالا را دریافت می کنند. شرکت در رقابت های باشگاهی اروپا همیشه بوده و باید باشد. بدون استثنا و بر اساس شایستگی های ورزشی که در هر فصل اتفاق خواهد افتاد."

الکساندر چفرین، رئیس یوفا، روز پنجشنبه در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: "تیم هایی مانند خیرونا و آتالانتا نتوانستند به این مسابقات راه پیدا کنند. این فرمت جدید حتی از سال ۲۰۲۱ محدود تر است. اکنون صحبت در مورد رقابت آزادانه اشتباه است. اکنون واضح است که رقابتی که به ما پیشنهاد می شود یک رقابت کاملا بسته است. ما هرگز سعی نکرده ایم که این پروژه را متوقف کنیم. آنها می توانند هر کاری که می خواهند انجام دهند، امیدوارم هر چه زودتر با همین دو باشگاه شروع کنند. امیدوارم آنها بدانند که چه می کنند، اما مطمئن نیستم که موفق باشند زیرا فوتبال فروشی نیست."

۱۰۰۹