تهدید یوفا به اخراج تیم‌های بزرگ از لیگ قهرمانان؛ سوپرلیگ چیست؟

تهدید یوفا به اخراج تیم‌های بزرگ از لیگ قهرمانان؛ سوپرلیگ چیست؟

پایگاه خبری فوتبالی - سوپرلیگ اروپا تورنومنتی است که تیم های بزرگ اروپایی در 5 لیگ معتبر در پی استارت آن هستند و می‌خواهند در این رقابت ها حضور داشته باشند. در واقع تیم هایی که به تازگی موافقت خود را برای حضور در تورنومنت سوپرلیگ اروپا و آغاز این رقابت ها اعلام کرده‌اند عبارتند از منچستریونایتد، لیورپول، منچسترسیتی، آرسنال، چلسی، تاتنهام، رئال مادرید، بارسلونا، اتلتیکو مادرید، اینتر، میلان و یوونتوس.

به گزارش فوتبالی، در واقع حضور در این تورنومنت نیازی به کسب سهمیه ندارد و هر ساله همین تیم ها که موافقت کرده‌اند و تیم های بزرگی هستند در این رقابت ها حاضر خواهند بود و این تورنومنت را برگزار خواهند کرد. از نظر مالی این رقابت برای باشگاه های بزرگ بسیار سود آور خواهد بود اما مشکلی که پیش آمده این است که یوفا و همچنین سازمان های برگزار کننده 5 لیگ معتبر اروپایی با برگزاری این رقابت ها یعنی سوپرلیگ اروپا مخالفند و برای جلوگیری از شکل گیری رقابت های سوپرلیگ تهدید کرده‌اند.

در واقع یوفا و همچنین سازمان های برگزار کننده‌ی 5 لیگ معتبر گفته‌اند که تیم هایی که سوپرلیگ را تشکیل دهند و به آن رقابت ها بپیوندند، از سایر رقابت ها اخراج خواهند شد. به طور مثال اگر منچسترسیتی به سوپرلیگ اروپا بپیوندند، از لیگ قهرمانان اروپا توسط یوفا کنار گذاشته می‌شود و از لیگ جزیره هم توسط اتحادیه فوتبال انگلیس کنار گذاشته خواهد شد.

1470