تحلیل خاص چراغپور درباره تیم ملی و اسکوچیچ

تحلیل خاص چراغپور درباره تیم ملی و اسکوچیچ

پایگاه خبری فوتبالی-  جلال چراغپور نگران وضعیت تیم ملی در آستانه مرحله انتخابی جام جهانی است.

به گزارش فوتبالی، این کارشناس فوتبال که به بهانه تحلیل بازی تیم ملی با سوریه با روزنامه فرهیختگان صحبت کرده در بخشی از این مصاحبه گفته است: احساس من این است که تیم ملی هیچ نقشه و برنامه‌ای ندارد به‌خصوص در بازی با سوریه که حریف از هیچ لحاظ و حتی در ساده‌ترین موارد مثل گرفتن توپ و پاس دادن نیز اشکالاتی داشت ما چطور می‌توانیم تیم‌مان را در بازی با چنین حریفی ارزیابی کنیم؟ اما با چشم مسلح و ذره‌بینی و با چشم آنالیز اگر به بازی نگاه کنیم هیچ استراتژی براساس استراتژی جدولی که در آن قرار گرفته‌ایم دیده نمی‌شود. درحال حاضر ما در یک وضعیت نرمال نیستیم که نرمال تمرین کنیم. ما یک وضعیت استثنایی در جدول داریم و برای این وضعیت استثنایی هیچ استراتژی حداقلی در برابر سوریه دیده نشد.

مهمترین بخش صحبتهای چراغپور، نظر خاص او درباره اسکوچیچ و کادر فنی تیم ملی است. او با یک مقدمه استارت حرفهایش را زده است: شما یک ترازو را تجسم کنید که یک کفه این ترازو بازیکنان داخل میدان قرار گرفته‌اند و در کفه دیگر ترازو آنهایی که در روی نیمکت قرار دارند. این کادر روی نیمکت و بازیکنانی که داخل میدان می‌روند اینها باید با هم بالانس باشند و در ادامه باید از بالانس بودن عبور کرده و کفه نیمکت نسبت به کفه زمین سنگین‌تر شود.

برسیم به بخش اصلی حرفهای چراغپور: وزن درون زمین در تیم ملی از وزن روی نیمکت بالاتر رفته است. هر تلاشی که بیرون می‌کنند وقتی که بازیکنان به داخل زمین می‌روند با چشم و ابروی یکی دو نفر همه چیز عوض می‌شود و خودشان بازی می‌کنند و خودشان تصمیم می‌گیرند یعنی شکل تمرین یک جور دیگر است و شکل بازی یک جور دیگر چون وزن داخل زمین از وزن بیرون بیشتر شده است. بنابراین برای بیرون باید یک مربی بیاورند که وزنش بیشتر باشد.

1984