تحلیل ترکیب جدید تیم ملی از نگاه جلال چراغپور

تحلیل ترکیب جدید تیم ملی از نگاه جلال چراغپور

کارشناس فوتبال گفت: کی روش با هوشمندی نقاط ضعف تیمش در بازی قبلی را ترمیم کرد.

جلال چراغپور در گفت و گو با کاپ؛درباره ترکیب تیم ملی مقابل چین اظهار داشت: ارنج تیم ملی نشان می دهد که کی روش با ترکیب تک مهاجم بازی می کند. او برای تغذیه تک مهاجم فکر کرده شجاعی یک پاسور دقیق تر است. در بازی با قطر هم گفتیم که تیم ملی یک طراح کوتاه و کوچک کم دارد و شجاعی می تواند آن طراح کوچک باشد که در دل آندو و عزت الهی کار می کند.

وی ادامه داد: جهانبخش و امیری دو بغل راست داخل و بغل چپ داخل هستند و دراین بازی نقش وینگر را نخواهند داشت. این سیستم در واقع یک سیستم چهار پنج یک است که قابلیت سوئیچ شدن به سیستم چهار سه سه را هم دارد. به این ترتیب که شجاعی هافبک وسط راس جلو می شود و جهانبخش و امیری هم باز تر بازی می کنند.

وی افزود: کی روش با هوشمندی کندی سمت چپ دفاعش را نیزی با جایگزین کردن پورعلی گنجی و محمدی به جای حسینی و حاج صفی ترمیم کرده است. این ها مزیت کار کی روش است.

چراغپور تاکید کرد: کی روش با هوشمندی نقاط ضعف تیمش در بازی قبلی را ترمیم کرد.این کار می تواند یک مشکل داشته باشد. آن هم ارائه یک شکل جدید از تیم ملی است که این شکل جدید ممکن است برای بازی با چین تنظیم باشد یا این که شاید آنطور که انتظار می رود تنظیم نباشد.