پایان ماجرای فکری بعد از ۱۵۰ روز؛ خیلی زود دیر شد

پایان ماجرای فکری بعد از ۱۵۰ روز؛ خیلی زود دیر شد

پایگاه خبری فوتبالی- محمود فکری بعد از ۱۵۰ روز از هدایت استقلال کنار رفت و تیم را در رده سوم به جانشین خود تحویل داد. 

به گزارش فوتبالی و به نقل از ایرنا، ماجرای «محمود فکری» و استقلال به انتها رسید. خیلی زودتر از حد تصور؛ رویای به حقیقت پیوسته‌ی کاپیتان سابق آبی‌ها تبدیل به یک کابوسِ سهمگین در واقعیت شد. شماره ۶ اسبق استقلال پس از ۱۵۰ روز از هدایت این تیم کنار رفت و حالا مشخص نیست آیا دوباره روزی صاحب این نیمکت پرهوادار اما سختگیر خواهد شد یا خیر.

فکری در ۱۶ مسابقه رسمی هدایت استقلال را به عهده داشت. همه این دیدارها در لیگ برتر برگزار شد که ماحصل آن هفت برد، ۶ مساوی و سه باخت بود. فکری در ۴۳ درصد مسابقات به برتری دست پیدا کرد و تنها ۲ تیم سپاهان و پرسپولیس از او بهتر کار کردند. تیم تحت هدایت این مرد جویباری در ۱۸ درصد رقابت‌ها بازنده میدان بود که از این حیث هم آنها سومین تیم برتر محسوب می‌شدند.

استقلال با ۱۹ گل زده میانگین ۱.۱۸ را به ثبت رساند و در سوی مقابل با دریافت ۱۲ گل، معدل ۰.۷۵ گل دریافتی را به دست آورد. نکته عجیب این است که در این ۲ مورد هم استقلالِ فکری تیم سوم جدول ۱۶ تیمی لیگ بود. استقلال در خانه تیم پنجم و در خارج از خانه تیم چهارم جدول شد و در مجموع با کسب ۵۶ درصد امتیازات یعنی ۲۷ امتیاز به رده سومی تا پایان هفته شانزدهم رسید. رده‌ای که با صدر جدول ۶ امتیاز فاصله دارد.

استقلال از هفته سوم تا پایان هفته یازدهم به مدت ۹ هفته هیچ شکستی را متحمل نشد و بهترین دوران فکری در همین مدت رقم خورد. از طرفی آبی‌ها سه بار، تجربه ۲ هفته بدون برد پیاپی را متحمل شدند. حالا کار برای فکری در حالی به اتمام رسید که تیم او آخرین برد خود را در هفته چهاردهم مقابل نساجی مازندران به دست آورد و پس از آن برابر سپاهان و مس رفسنجان در ۲ دیدار خارج از خانه به یک امتیاز قناعت کرد.

آمار «محمود فکری» نسبت به فصل قبل و همچنین لیگ هجدهم ضعیف‌تر شده است. استقلال در لیگ هجدهم با «وینفرد شفر» تا پایان هفته شانزدهم به ۲۸ امتیاز رسید و در لیگ نوزدهم ماحصل تلاش استراماچونی و سه هفته‌ای که تیم بدون سرمربی اداره شد؛ ۲۹ امتیاز بود. حالا باید دید در ادامه راه استقلال به چه نتیجه‌ای دست پیدا می‌کند. جالب است که فصل قبل هم پیش از فرا رسیدن هفته هفدهم، استقلال سرمربی خود را تغییر داد. البته در آن برهه استقلال ابتدا ۲ بازی آسیایی برگزار کرد و سپس به جای دیدار هفته هفدهم، بازی هفته هجدهم را برگزار کرد. و بازهم ماجرا وقتی جالب‌تر می‌شود که بار دیگر بازی هفته هفدهم استقلال در برابر فولاد خوزستان خواهد بود.

۷ برد (۴۳ درصد) سومین تیم

۶ مساوی

۳ باخت (۱۸ درصد) سومین تیم

۱۹ زده (۱.۱۸) سومین تیم

۱۲ خورده (۰.۷۵) سومین تیم

۲۷ امتیاز (۵۶ درصد امتیازات) سومین تیم

عملکرد در خانه: تیم پنجم

عملکرد خارج از خانه: تیم چهارم

مسیر استقلال در لیگ بیستم: برد - باخت - برد - مساوی - مساوی - برد - مساوی - برد - برد - مساوی - برد - باخت - مساوی - برد - باخت - مساوی

6641