گزارش روز؛ چه کسی محمود را کشت؟

گزارش روز؛ چه کسی محمود را کشت؟

پایگاه خبری فوتبالی- در جدایی محمود فکری از استقلال(که به احتمال زیاد خبرش تا ساعاتی دیگر رسانه‌ای خواهد شد)، باید به چند اتفاق اشاره کرد

به گزارش فوتبالی، استقلال در اولین بازی‌اش در دور برگشت لیگ با مس رفسنجان به تساوی رسید تا هیات مدیره استقلال که بعد از شکست این تیم مقابل سپاهان، به صورت مشروط از سرمربی تیمشان حمایت کرده بودند، به این نتیجه برسند که ادامه همکاری با حاج محمود دیگر به سود استقلال نیست و اگر اتفاق خاصی رخ ندهد. امروز خبر قطع همکاری استقلال با سرمربی فعلی‌اش، روی خروجی خبرگزاری‌ها قرار خواهد گرفت.

در بازی دیروز چند اتفاق دست به دست هم داد تا استقلال با مس رفسنجان به تساوی برسد و فکری آخرین شانسش برای ماندن در استقلال را به احتمال بسیار زیاد از دست بدهد. بیاید این اتفاقات را با هم مرور کنیم:

بزرگترین شوکی که محمود فکری به هواداران تیمش داد، استفاده از مهدی قایدی در ترکیب اصلی بود. بازیکنی که حدود 10 روز در تمرینات تیمش حضور نداشت و به نظر می‌رسید فکری او را به رفسنجان نبرد اما سرمربی استقلال از شماره 10 تیمش در ترکیب اصلی استفاده کرد تا سوژه این انتقاد شود که چرا با بازیکنی که مدتها از تمرین تیمش دور بوده، برخورد انضباطی نکرده است. اصرار قایدی روی حرکات انفرادی در دقایق پایانی بازی باعث شد تا استقلال نتواند از موقعیتهایی که نصیبش شده استفاده کند و با سه امتیاز به تهران برگردد.

حضور قایدی در ترکیب اصلی، از دید عده‌ای باعث بی انگیزگی ارسلان مطهری هم شد و او که امیدوار به حضور در ترکیب اصلی تیمش جلوی مس رفسنجان بود، فقط 10 دقیقه فرصت حضور در میدان را پیدا کرد. این انتقاد به فکری وارد است که چرا وقتی تیمش به دنبال برد است، به مهاجم تیمش فقط 10 دقیقه زمان داده و شاید ارسلان اگر زودتر وارد میدان می‌شد، می‌توانست بیشتر برای تیمش تاثیرگذار باشد. از طرف دیگر تعویض ارسلان با دیاباته هم سوژه انتقاد از سرمربی استقلال شده و منتقدان فکری از او خرده گرفته‌اند که می‌توانست در ده دقیقه پایانی بازی ریسک کند و با سه مهاجم تخصصی به دروازه حریف حمله کند نه اینکه یک مهاجم را بیرون بکشد.

حضور فرشید باقری در ترکیب اصلی دیگر یکی دیگر از تصمیمات عجیب فکری در بازی دیروز بود. درست است که باقری با گلش مانع شکست استقلال در رفسنجان شد اما او یکی از مقصران گل مس بود و با خطایی که روی بازیکن مس بعد از لو دادن توپ انجام داد، باعث شد تا طرفداران استقلال در فضای مجازی شدیدا علیه او موضع بگیرند.

 

برخی پیشکسوتان استقلال، پرویز مظلومی را یکی از دلایل ناکامی محمود فکری در این فصل می دانند. حسن روشن در مصاحبه‌ای که با یکی از خبرگزاری‌ها داشته مظلومی و همچنین مرفاوی را متهم کرده که به دنبال جایگاه فکری هستند. بهزاد داداش‌زاده هم در مصاحبه با یک خبرگزاری به این نکته اشاره کرده که مظلومی به عنوان سرپرست استقلال در جمع کردن حواشی این تیم ناکام بوده است.

1984