فدراسیون فوتبال در کاس محکوم شود مطالبات ویلموتس را چه کسی پرداخت می کند؟

فدراسیون فوتبال در کاس محکوم شود مطالبات ویلموتس را چه کسی پرداخت می کند؟

پایگاه خبری فوتبالی- همانطور که می دانید شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی پس از اینکه فدراسیون فوتبال نسبت به پرداخت بدهی خود به این مجموعه کوتاهی کرد، پس از شکایت و محکوم کردن فدراسیون فوتبال با اخذ دستور از مقام قضایی نسبت به مزایده ساختمان فدراسیون و سایر اموال آن اقدام کرد. 

به گزارش فوتبالی، شرکت شستا در کنار ساختمان فدراسیون فوتبال، ساختمان باشگاه پرسپولیس را هم توقیف کرده است این خبری بود که روز گذشته روی خروجی رسانه ها قرار گرفت و باعث حاشیه های زیادی شد، هرچند ابراهیم شکوری سخنگوی و معاون اجرایی باشگاه پرسپولیس که پیش از به عنوان سرپرست دبیرکلی فدراسیون فوتبال فعالیت می کرد، روز گذشته در نشست خبری باشگاه پرسپولیس اعلام کرد دارایی های فدراسیون فوتبال بدهی این فدراسیون به شستا را پوشش خواهد داد اما با توجه به اینکه 2 دانگ از شش دانگ سند این باشگاه به نام فدراسیون فوتبال است وکیل شرکت شستا نسبت به توقیف ساختمان این باشگاه و به مزایده گذاشتن آن هم اقدام کرده است.

بدهی فدراسیون فوتبال به شرکت شستا تنها مربوط به بخش اول دستمزد مارک ویلموتس است فدراسیون در روزهایی که ویلموتس قراردادش را فسخ کرده بود، برای نشاندن این مربی روی نیمکت تیم ملی دو میلیون یورو از شرکت شستا قرض گرفت و به قول مدیر روابط عمومی شستا که با خبرگزاری فوتبالی صحبت می کرد هرگز به فکر راهی برای پرداخت 2 میلیون یورو قرض شستا نبودند و به بازپرداخت آن هم فکر نکردند.

شاید ساختمان فعلی فدراسیون بتواند طلب شستا را تسویه کند اما رقم طلب خود ویلموتس از فوتبال ایران، سه برابر این رقم است. در حقیقت فدراسیون فوتبال در صورت محکومیت در پرونده این مربی بلژیکی باید در کنار ساختمان باشگاه پرسپولیس ساختمان باشگاه استقلال و حتی همه دارایی های خود در کمپ تیم ملی را به مزایده بگذارد تا شاید بتواند چنین رقمی را پرداخت کند. 

آنچه مشخص است قرارداد فدراسیون فوتبال با مارک ویلموتس بلژیکی فوتبال ایران را تا مرز نابودی برده است و هر روز یک خبر ناامیدکننده دیگر در این مورد منتشر می‌شود و بعید به نظر می‌رسد با توجه به شرایط موجود و فضای حاکم بر فدراسیون امیدی برای بهبود شرایط وجود داشته باشد، این موضوع می تواند رئیس آینده فدراسیون فوتبال را نیز با یک چالش جدی مواجه کند.

نمایندگان مجلس، فراکسیون ورزش، قوه قضاییه، دستگاه های نظارتی و سازمان بازرسی کشور در اظهارنظرهای مختلف اعلام کرده اند که باید اعضای هیات رئیسه و مسببان این قرارداد در صورت محکومیت فدراسیون فوتبال این بدهی را از اموال خود پرداخت کنند و به نظر می رسد با توجه به واکنش های مردم در گفت و گو با برنامه فوتبال برتر و شب های فوتبالی این موضوع به یک مطالبه مردمی تبدیل شده است.

 مردم اعتقاد دارند، آنها که ویلموتس را به فوتبال ایران آوردند، آنها که یک قرارداد غیرحرفه‌ای با او بستند و آنها که این ضرر بزرگ را به فوتبال ایران تحمیل کردند، باید پاسخگوی این وضعیت باشند.

باید منتظر ماند و دید پرونده بدهی به مارک ولیموتس در دادگاه عالی ورزش چه سرنوشتی پیدا می کند و آیا در صورت صدور رای بر علیه فدراسیون فوتبال آیا دستگاه های نظارتی با مسببان آن برخورد خواهند کرد و مقصران این ورشکستگی در فوتبال ایران جریمه خواهند شد یا اتفاق دیگری می افتد.

7655