گزارش روز/ فدراسیون فوتبال بدهی شستا را پرداخت می کند؟

گزارش روز/ فدراسیون فوتبال بدهی شستا را پرداخت می کند؟

خبرگزاری فوتبالی- فدراسيون فوتبال که بدهی سنگینی بابت قرارداد مارک ویلموتس دارد براساس رای دادگاه مبلغ 60 ميليارد تومان به شرکت سرمايه‌گذاری تامين اجتماعی هم بدهکار شده است.

به گزارش فوتبالی، در زمان حضور مارک ویلموتس به عنوان سرمربی روی نيمکت تيم‌ملی کشورمان فدراسيون فوتبال برای پرداخت مطالبات سرمربی خود مبلغ 2 ميليون يورو به‌صورت قرض از شرکت سرمايه‌گذاری تامين اجتماعی«شستا» دريافت و به ویلموتس به عنوان قسط اول قراردادش پرداخت کرد. 

 مديران فدراسيون فوتبال در زمان دريافت اين پول با ارائه چکی به تاريخ سی و يک فروردين 1399 متعهد شدند که در زمان تسويه حساب معادل روز ارز،‌ دوميليون يورو به شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی «شستا» پرداخت کنند.

مطالباتی که فدراسيون فوتبال وعده پرداخت تا پايان تيرماه را داده بود، مديران فدراسيون در تاريخ سی و يکم تيرماه نتوانستند پول شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی را پس بدهند. به اين ترتيب در مرحله نخست چک دوميليون يورویی برگشت زده و سپس در مجتمع قضائی شهيد صدرتهران شکايتی عليه فدراسيون فوتبال تنظیم و ثبت شد که گفته می شود به رای عليه اين مجموعه ختم شده است.

حسن محمدی مدير روابط عمومی شرکت سرمايه‌گذاری تامين اجتماعی، در گفت و گو با خبرنگار فوتبالی اعلام کرد که  "فدراسيون فوتبال 8 ميليارد تومان از بدهی خود بابت پولی که از اين مجموعه برای پرداخت به مارک ویلموتس سرمربی سابق تيم‌ملي گرفته بود را پرداخت کرده است." 

وی در ادامه تصریح کرد: "شرکت سرمایه گذاری سازمان تامین اجتماعی «شستا» پيگير مابقی مطالبات خود است تا قرض 2 ميليون يورويی خود به فدراسيون فوتبال را دريافت کند. اين پول قرار بود فروردين‌ماه سالجاری تسويه شود که انجام نشد و اکنون با توجه به افزايش قيمت ارز تقريبا دو برابر شده است"

به‌دنبال شکايت رسمی شرکت سرمايه‌گذاری تامين اجتماعي از فدراسيون فوتبال برای باز پس گیری قرض دو ميليون يورویی شعبه چهل‌وهفت مجتمع قضائی صدر رسما رای قطعی دادگاه را عليه فدراسيون صادر کرد. به اين ترتيب فدراسيون بايد مبلغ 2 ميليون يورو به ‌همراه سود تاخير در پرداخت به حساب «شستا» واريز کند.

 گفته می شود به‌خاطر سنگين‌بودن هزينه تجديدنظرخواهی اين پرونده که مبلغی در حدود دو ميليارد تومان می شد و با علم به محکوم‌بودن در دادگاه تجديدنظر، مديران فدراسيون هيچ اعتراضی به اين رای نداشته‌اند.

یک منبع موثق در شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی به فوتبالی گفت: "مسئولان اين شرکت در نظر دارند تا دو ماه آينده تمام طلب را از فدراسيون بگيرند. ولی اگر اقدامات موثری براي تسويه‌حساب انجام نشود، سایر اقدامات حقوقی طبق قانون و دستور دادگاه انجام خواهد شد".

خبرنگار فوتبالی تلاش زیادی انجام داد تا با برقراری تماس و گفت و گو با فغان پور مسئول امور حقوقی فدراسیون فوتبال پیگیر آخرین وضعیت این پرونده شود اما تا لحظه تنظیم این گزارش پاسخگوی تماس های ما نبودند.

باید منتظر ماند و دید که آیا فدراسیون فوتبال بالاخره قادر خواهد بود بدهی شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی را پرداخت کند یا این پرونده با توجه به حساسیت این روزهای نمایندگان مجلس و احضار وزیر کار و رفاه اجتماعی به مجلس وارد فاز جدیدی خواهد شد.

7655