فکری بازهم باید ترکیبش را عوض کند؛ آرزوی محال

فکری بازهم باید ترکیبش را عوض کند؛ آرزوی محال

پایگاه خبری فوتبالی- محمود فکری یکی از علاقه مندان اصلی دست نزدن مدام به ترکیب اصلی تیمهایش بوده و هست. او در لیگ یک و سپس در نساجی، فقط وقتی مجبور بود ترکیبش را عوض می کرد ولی در استقلال، او هر هفته مجبور است دست به ترکیبش بزند. 

به گزارش فوتبالی، انواع مصدومیت ها و اتفاقات عجیب و غریب (مثل محرومیت اسماعیلی و تصادف خاقانی) باعث شده آرزوی فکری برای داشتن یک ترکیب ثابت، نقش بر آب شود. 

از صادر نشدن کارت بازی خریدهای جدید در هفته اول تا مصدومیت ریگی، دیاباته، غفوری، نادری، شجاعیان و درنهایت محرومیت اسماعیلی، همه و همه باعث شده استقلال در هر بازی با ترکیبی جدید وارد زمین شود. این رویه ای است که در بازی با گل گهر هم تکرار می شود و فکری مجبور است ترکیب جدیدی را روانه زمین کند. 

مصدومیت شجاعیان، شماره 11 را تا اطلاع ثانوی از ترکیب استقلال و پازل تاکتیکی فکری خارج کرده است. استقلال بدون او باید برابر گل گهر بازی کند. جانشین شجاعیان احتمالا کسی نخواهد بود جز فرشید اسماعیلی که بعد از مدتها وارد ترکیب اصلی استقلال می شود. 

فکری برابر گل گهر، به زنجیره دفاعی 4نفره اش دست می زند؟ عارف غلامی بعد از غیبت در بازی برابر ذوب آهن، شرایط بازی را پیدا کرده و بعید نیست وارد ترکیب اصلی استقلال شود. در حال حاضر، استقلال هر 4 مدافع میانی اش را در شرایط بازی می بیند و فکری دست بازی برای انتخاب دو نفر از میان شان دارد. مرادمند، فیکس ترین نفر است و یزدانی احتمالا دورترین نفر از ترکیب اصلی. فکری برابر گل گهر باید انتخاب کند که غلامی را بازی بدهد یا دانشگر را؟ موسوی در راست و میلیچ در چپ فیکس هستند مگراینکه فکری تغییر سیستم بدهد (که احتمالش زیاد نیست) یا اینکه از یونیت دفاعی 1+3 نفره استفاده کند و غلامی را به چپ یا دانشگر را به راست ببرد. 

در مرکز زمین، حضور ریگی، غفوری و مهدی پور قطعی است و نفر چهارم به احتمال فراوان فرشید اسماعیلی است. احتمال به عقب بردن غفوری و استفاده از او در سمت راست خط دفاعی هم هست که در این صورت رضاوند وارد ترکیب اصلی می شود و زوج او و اسماعیلی، جلوتر از مهدی پور و ریگی بازی می کند. 

در خط حمله، زوج قایدی و مطهری روی کاغذ، انتخاب های قطعی هستند ولی شاید فکری تصمیم بگیرد با یک مهاجم بازی کند که در این صورت مطهری فیکس است و قایدی مثل بازی با ذوب آهن، روی نیمکت می نشیند. استقلال اگر با یک مهاجم بازی کند، 5 هافبک (ریگی، مهدی پور، غفوری، رضاوند و اسماعیلی) را در ترکیب اصلی اش قرار می دهد تا مردان میانی برابری با گل گهر (که با چیدمان 1-3-2-4 بازی می کند) داشته باشد. در این صورت، استقلال با سیستم پایه 3-3-4 بازی می کند (شبیه چیزی که برابر شهر خودرو بود) ولی در اصل 1-5-4 در زمین خواهد بود. 

مظاهری، مرادمند، ریگی، غفوری، مهدی پور، مطهری و اسماعیلی، از حضورشان در ترکیب بازی با گل گهر مطمئن هستند. 4 نفر دیگر چطور انتخاب می شوند؟ 2 نفر از بین دانشگر، غلامی و میلیچ وارد ترکیب می شوند. 2 نفر باقیمانده هم از جمع موسوی، قایدی و رضاوند، انتخاب می شوند.  

گزارش از علیرضا خطیبی/ پایگاه خبری فوتبالی

7474