عاشوری: فینال آسیا به ضربات پنالتی کشیده می‌شود

عاشوری: فینال آسیا به ضربات پنالتی کشیده می‌شود

پایگاه خبری فوتبالی- روز شنبه دو تیم پرسپولیس نماینده شایسته فوتبال ایران و اولسان کره جنوبی درفینال لیگ قهرمانان آسیا به مصاف هم می روند تا تکلیف قهرمان این رقابت ها مشخص شود.

به گزارش فوتبالی و به نقل از ورزش سه، محسن عاشوری هافبک بازیساز و خوشفکر سال های نه چندان دور پرسپولیس که درهفته های اخیر به عنوان سرمربی تیم دسته اولی بادران روزهای خوبی را سپری می کند در ارتباط با فینال لیگ قهرمانان آسیا نقطه نظرات جالبی دارد.

درآستانه فینال لیگ قهرمانان آسیا، تیم پرسپولیس را چطور ارزیابی می کنید؟

به نظر من این پرسپولیس درلیگ قهرمانان آسیا نمایش خوب و با کلاسی ارائه کرد. یحیی گل محمدی و کادرفنی این تیم تسلط خوبی به تیم پیدا کرده و توانستند ارائه گرفوتبالی برترو مالکانه باشند و امیدوارم درفینال این رقابت ها هم بتوانند بازی خوبی ارائه دهند.

لغو دو بازی رسمی اخیرپرسپولیس برابرنساجی مازندران و ذوب آهن برای نماینده فوتبال ایران درلیگ قهرمانان آسیا مشکل سازنمی شود؟

اگر پرسپولیس درشرایط بازی قرار می گرفت به طور قطع بهتر بود اما من یکی به این تیم لایق و با انگیزه خیلی امیدوارم. البته بازی با اولسان اصلا آسان نیست و یک جوری شطرنج فوتبال شرق و غرب آسیاست!

شطرنج؟! بیشترتوضیح می دهید؟

درچنین بازی هایی معمولا دو تیم خیلی موقعیت به یکدیگرنمی دهند. به هرحال فینال یک تورنمنت سخت و فشرده است و باید بازیکنان پرسپولیس با تمرکز کامل و هوشیاری پای به میدان بگذارند. یک اشتباه می تواند به بهای گزافی برای هردو تیم تبدیل شود. مربیان دو تیم هم نقش زیادی دارند که درچنین موقعیت هایی خونسردی و آرامش یحیی گل محمدی گره گشاست.

فکرمی کنید کلید داراین بازی فینال کدام یا کدامیک ازبازیکنان پرسپولیس باشند؟

غیبت وحید امیری، احسان پهلوان و عیسی آل کثیر 3 بازیکن اصلی تیم ما کمی کار را سخت می کند اما این پرسپولیس ثابت کرده است خوشبختانه خیلی ستاره محور نیست نقش دو هافبک وسط پرسپولیس خیلی مهم است. من نمی دانم قراراست احمد نورالهی کنارمیلاد سرلک بازی کند یا کمال کامیابی نیا اما می دانم این دو هافبک میانی باید مراقب سرعت و ضد حملات برق آسای کره ای باشند. این دو هافبک وسط هم درکنترل نبض بازی و هم درکارهای دفاعی و تخریب بازیسازی حریف می توانند نقش داشته باشند.

پیش بینی می کنید این بازی با چه نتیجه ای تمام شود؟

به عنوان یک پرسپولیسی دوست دارم تیم محبوب خودم قهرمان آسیا شود اما تصورمی کنم بازی به ضربات پنالتی بکشد.

در صورت کشیده شدن بازی به ضیافت پنالتی ها، فکرمی کنید کفه ترازو به سود پرسپولیس است یا اولسان کره جنوبی؟

با توجه به اینکه حامد لک یک گلر ششدانگ و خوش روحیه نشان داده و دربازی نیمه نهایی برابر النصر هم او و هم بازیکنان پرسپولیس عملکرد خوبی درضربات پنالتی داشتند به نظرم کفه ترازو به سود شاگردان گل محمدی خواهد بود.

بازی های اولسان را دیده اید؟

متأسفانه خیلی نتوانستم بازی های شرق آسیا را درقطر دنبال کنم چون خیلی درگیربودم اما می دانم تیم های کره ای و ژاپنی سرعت بالایی دارند و درضد حملات خطرناک هستند. امیدوارم تیم شایسته پرسپولیس با حواسی جمع و ششدانگ نه تنها جلوی سرعت حریف درفاز تهاجمی را بگیرد بلکه برتری را درزمین ازآن خود کند. این درست است که من پرسپولیسی هستم اما فوتبال ایران به این قهرمانی نیاز مبرم دارد. قهرمانی پرسپولیس در آسیا یک اتفاق مهم برای فوتبال ماست.

اگر موافق باشید کمی هم از بادران صحبت کنیم. تیمی که به نظرمی رسد یکی از مدعیان صعود باشد؟

من نمی خواهم حرف کلیشه ای بزنم اما سیاست ما این است که بازی به بازی جلو می رویم. هنوز خیلی زود است که حرف ازصعود زد و باید حداقل یک سوم مسابقات برگزارشود تا چهره مدعیان تا حدودی مشخص شود.

در دو هفته گذشته دردقایق پایانی به گل پیروزی بخش رسیدید و برابر تیم هوادار حتی دقیقه 3+90 گل زدید. دراین رابطه توضیحی می دهید؟

راستش را بخواهید ما بعد از پایان هفته اول مسابقات تیم بادران را تحویل گرفتیم و هنوز زمان لازم داریم که به شناخت بیشتر از بازیکنان برسیم. با این وجود معتقدم گلزنی یک تیم دردقایق واپسین نشان دهنده روحیه جنگندگی بالا و انگیزه بازیکنان آن تیم است. من و مربیان بادران خوشحالیم که بازیکنان این تیم تا سوت پایان بازی دست از تلاش برنداشته و با همه وجود برای رسیدن به گل و پیروزی مبارزه می کنند. این یک ویژگی مثبت برای تیم ماست.

7474