پیش بازی دورتموند - بایرن مونیخ؛ لوا گلزن‌‌تر است یا هالند؟

پیش بازی دورتموند - بایرن مونیخ؛ لوا گلزن‌‌تر است یا هالند؟

خبرگزاری فوتبالی – امشب از ساعت ۲۱:۰۰ دو تیم دورتموند و بایرن مونیخ در ورزشگاه سیگنال ایدونا پارک به مصاف هم می‌روند. جدالی که می‌توان آن را نبردی بین لواندوفسکی و هالند دانست.

به گزارش فوتبالی، رقابت در فوتبال آلمان از همان ابتدا اوج گرفته و فینال زودهنگام سر رسیده. هرچقدر هم لایپزیش و مونشن گلادباخ و دیگر تیم‌ها عنوان پدیده را از آن خود کنند اما مصاف کلاسیک همیشگی بوندسلیگا یک نام دارد. «درکلاسیکر».

درباره بایرن و روند ماورایی‌اش هر چه بگوییم کم گفته‌ایم. شکست که هیچ، هرگاه این تیم متوقف هم می‌شود از تیم رقیبش می‌توان به عنوان یک قهرمان یاد کرد. هرچند که آن‌ها شکستی بسیار بد مقابل هوفنهایم با نتیجه ۴-۱ داشته‌اند تا حالا صدرنشینی‌شان مطلق نباشد. بایرنی‌ها حالا حالاها غیرقابل توقف به نظر می‌رسند. ۲۴ گل در ۶ هفته گذشته به ثمر رسانده‌اند تا هر هفته لرزه به تن خط دفاعی رقبا بیندازند. آن‌ها فصل گذشته در ورزشگاه دورتموند، میزبان را ۱-۰ شکست دادند تا نشان دهند سیگنال ایدونا پارک هم دژی تسخیر نشدنی نیست.

در سمت مقابل، دورتموندی‌ها هم تا اینجا فصل جز شکست ۳-۱ مقابل لاتزیو و باخت در سوپرکاپ مقابل آلمان (که نتیجه فاجعه‌ای هم نیست) نتایج خوبی کسب کرده‌اند و اگر بایرن انقدر خوب نبود، حالا پرچم زرد بر بام بوندس لیگا قرار گرفته بود. دورتموند پس از بایرن بهترین خط حمله را دراحتیار دارد اما نکته مهم کسب دریافت تنها ۲ گل در ۶ هفته بوندس‌لیگایی برای آن‌ها بوده که نشان می‌دهد فاوره نگاهی به تقویت ساختار دفاعی تیمش داشته.

این بازی را می‌توان جدالی بین ۲ مهاجم برتر بوندس‌لیگا دانست. لواندوفسکی مهاجم گلزن‌تری است یا هالند؟

***
دورتموند در ۸ بازی اخیرش دروازه حریفان را باز کرده و بایرن در ۱۲ بازی اخیرش. این بازی بوی گل می‌دهد.

مونیخی‌ها ۳ بازی آخر مقابل دورتموند را با برد پشت سر گذاشته‌اند و این بار می‌توانند برای چهارمین بار پیاپی این اتفاق را رقم بزنند.

هیچ‌کدام از این ۲ تیم در ۱۲ بازی اخیرشان تساوی نداشته‌اند. آیا امشبی هم یک تیم برنده از زمین خارج خواهد شد؟

***
ترکیب احتمالی دورتموند: رومن بورکی – گوریرو – هوملز – آکانجی – مونیه – داهود – ویتسل – رویس – رینا – سانچو – هالند

ترکیب احتمالی بایرن مونیخ: نویر – پاوارد – بواتنگ – آلابا – لوکاس هرناندز – کیمیش - گورتزکا – گنبری – مولر – کومان – لواندوفسکی

1101