بازگشت داور بازی جنجالی دورتموند و بایرن‌مونیخ به عرصه قضاوت در بوندسلیگا

بازگشت داور بازی جنجالی دورتموند و بایرن‌مونیخ به عرصه قضاوت در بوندسلیگا

پایگاه خبری فوتبالی - داور سرشناس و پرحاشیه آلمانی پس از آن که دیداری در بوندسلیگای دو را سوت زد، به زودی در بوندسلیگای یک نیز داوری خواهد کرد.

به گزارش فوتبالی و به نقل از رسانه‌های آلمانی، پس از برخی تصمیمات بحث برانگیز در بازی تیم‌های بروسیا دورتموند مقابل بایرن مونیخ در تاریخ چهارم دسامبر سال 2021 میلادی مصادف با سیزدهم آذرماه سال 1400 هجری شمسی، فلیکس تسوایر، داور چهل ساله با انتقادات زیادی روبه‌رو شد و حتی به گفته خودش تهدید نیز شد. از این رو، او تصمیم به استراحت خودخواسته گرفت و حتی صحبت از پایان دادن به دوره داوری‌اش نیز شد؛ اما او پس از بحث‌های فراوان با همکارانی از محافل داوری در سال جدید، آرام آرام متقاعد شد که به حرفه‌اش ادامه دهد. به خصوص پس از صحبت‌های مایکل فرولیش، ریاست هیئت داوران دی اف بی گفته بود بازگشت تسوایر برای او بسیار اهمیت دارد.

فلیکس تسوایر در روز یکشنبه پس از حدود دو ماه و نیم به غیبت خود پایان داد. این اتفاق برای اولین بار در روز یکشنبه در لیگ دسته دوم و در بازی تیم‌های هانوفر و دارمشتات رخ داد. معمول است که یک داور فعال بین‌المللی پس از وقفه‌ای نسبتا طولانی، ابتدا به ساکن در رده‌های پایین‌تر سوت می‌زند. فرولیش در واکنش به بازگشت تسوایر چنین می‌گوید: "این یک بازی بسیار مهم بود و فلیکس کار بزرگی انجام داد که من انتظار آن را نداشتم."

فلیکس تسوایر در طول دوره استراحت خود با شرکت در یک دوره کلاس آنلاین داوری که از سوی یوفا و دی اف بی برگزار شده بود، از نظر تئوری خود را به‌روز کرده و آمادگی جسمانی خود را نیز حفظ کرده بود. تسوایر در مورد قضاوت دیدار هانوفر و دارمشتات پس از مدتی وقفه، چنین می‌گوید: "در هانوفر متوجه شدم که سبکی، شادی و سرگرمی بازگشته است. شروع کاملاً مثبتی بود."

اما سؤالی که در این رابطه به وجود می‌آید، این است که آیا فلیکس تسوایر در دیدارهای هفته بیست و سوم بوندسلیگا سوت خواهد زد؟

به دلیل این که فلیکس تسوایر مصدومیت یا بیماری نداشته است، از این رو مجبور نیست دوره‌ای را پشت سر بگذارد و به گفته فرولیش، هفته آتی به احتمال زیاد تسوایر یکی از دیدارهای هفته بیست و سوم بوندسلیگا را سوت خواهد زد. اما به گفته فرولیش، در مورد قضاوت مسابقات تیم بروسیا دورتموند توسط فلیکس تسوایر، در زمان مناسب تصمیم‌گیری خواهد شد ولی چیزی که مسلم است، این است که این اتفاق نیز خواهد افتاد.

9404