خداحافظی پوگبا از تیم ملی فرانسه در حمایت از دین اسلام

خداحافظی پوگبا از تیم ملی فرانسه در حمایت از دین اسلام

خبرگزاری فوتبالی – برخی رسانه‌ها اعلام کرده‌اند پل پوگبا به دلیل اظهارات ماکرون دیگر در تیم ملی فرانسه بازی نمی‌کند.

به گزارش فوتبالی، طبق اعلام رسانه‌ها پل پوگبا، بازیکن مسلمان تیم ملی فرانسه به دلیل اظهارات رئیس جمهور این کشور، امانوئل ماکرون علیه دین اسلام از حضور در بازی‌های ملی کناره گیری کرد.

چندی پیش اعلام شد یک معلم فرانسوی به نام ساموئل پتی در تاریخ ۱۶ اکتبر در کلاس‌های خود کاریکاتورهایی از پیامبر اسلام نشان داده و به تمسخر پرداخته است. او پس از این اتفاق توسط یک پناهنده چچنی کشته شد. خود شخص قاتل هم سپس در یک درگیری با گلوله پلیس کشته شد و البته ۲ نفر دانش آموز دیگر هم مورد اتهام قرار گرفته‌اند زیرا دادستان اعلام کرده فرد چچنی به دانش آموزان مدرسه مبلغی پول پیشنهاد کرده تا معلم را شناسایی و به او معرفی کنند.

پس از این اتفاقات، روز جمعه امانوئل ماکرون با تقدیر از آن معلم، قاتل او را یک مهاجم تروریست مسلمان خوانده و به دین اسلام توهین کرده است. این اظهارات با واکنش شدید پوگبا، بازیکن فرانسوی تیم منچستر یونایتد مواجه شده و طبق گزارش بسیاری از رسانه‌ها او تصمیم گرفته از تیم ملی فرانسه کناره گیری کند.

کناره گیری پوگبا در یک وب سایت عربی منتشر و در آن عنوان شده تکریم معلم مذکور باعث خداحافظی پوگبا شده زیرا پوگبا این عمل را توهین به خودش و مسلمانان قلمداد کرده است.

1101