از استرا تا نامجو با حضور مجیدی: کامبک خور ملس آبی

از استرا تا نامجو با حضور مجیدی: کامبک خور ملس آبی

خبرگزاری فوتبالی- استقلال در فصلی که گذشت، در بسیاری از بازی ها نتوانست برتری خود در طول مسابقه را حفظ کند.

به گزارش فوتبالی، استقلال در فصلی که گذشت، روزگار عجیبی را سپری کرد. دورانی که با استراماچونی استارت خورد، وریا غفوری و دوستانش را روی نیمکت نشاند، فرهاد مجیدی را برگشته به نیمکت دید و درنهایت با مجید نامجومطلق به پایان رسید. در این میان، یک نکته مشترک بین تمامی کادرهای فنی استقلال مشهود بود: کامبک خوردن! استقلال بدون توجه به اینکه چه کسی روی نیمکتش حضور دارد، تیمی ناموفق در حفظ برتری و اندوخته اش بود. با احتساب 30 بازی در لیگ برتر، 5 بازی در جام حذفی و 5 بازی در لیگ قهرمانان، استقلال در 13 بازی کامبک خورد (بدون احتساب نیمه نهایی جام حذفی که درنهایت استقلال کامبک خورده به بازی برگشت). آمار از دست دادن برتری در یک سوم بازیهای فصل نشان می دهد استقلال چرا یک بار دیگر فصل بدون جامی را سپری کرد.  

* استرماچونی 

 استراماچونی 13 هفته روی نیمکت استقلال در لیگ برتر نشست و در 4 بازی، کامبک خورد. آبی ها با مرد ایتالیایی، 8 امتیاز را به دلیل نداشتن توانایی نگه داشتن نتیجه از دست دادند. جالب اینکه، استراماچونی با وجود از دست دادن این 8 امتیاز و باختن در افتتاحیه و شکست در دربی، استقلال را به صدر جدول رساند. 

 هفته دوم: برد به تساوی برابر فولاد 

 هفته سوم: برد به تساوی برابر نفت مسجدسلیمان 

 هفته پنجم: برد به تساوی برابر ذوب آهن (2 بار) 

 هفته دوازدهم: برد به تساوی برابر سپاهان 

* غفوری و رفقا 

 به تبعیت از سرمربی محبوب، تیم فنی موقت هم توانایی اش در کامبک خوردن را نشان داد. استقلال با این کادر فنی، 2 بار برتری را از دست داد و برای اولین بار، موفق به گرفتن امتیاز هم نشد. کامبک خوردن با کادر موقت فنی، 5 امتیاز از استقلال گرفت. 

 هفته چهاردهم: برد به تساوی برابر پیکان (2 بار) 

 هفته شانزدهم: برد به باخت برابر ماشین سازی 

* فرهاد مجیدی 

 وقتی استراماچونی باتجربه و تمام حرفه ای، کامبک می خورد دیگر نباید از مجیدی جوان و بی تحربه توقع خاصی داشت. استقلال در 5 بازی با هدایت مجیدی، کامبک خورد. استقلال مجیدی با کامبک هایی که خورد، 11 امتیاز از دست داد. 

 هفته هفدهم: برد به باخت برابر فولاد 

 هفته نوزدهم: برد به تساوی برابر پرسپولیس (2 بار) 

 هفته بیست و دوم: برد به تساوی برابر سایپا 

 هفته بیست و ششم: برد به تساوی برابر نساجی 

 هفته بیست و هشتم: برد به تساوی برابر شهر خودرو 

* جام حذفی 

 استقلال در جام حذفی برخلاف لیگ، توان بالایی در حفظ نتیجه و حتی کامبک زدن پیدا کرد. آنها با استراماچونی در دور اول، باخت یک صفر برابر گل ریحان را با برد 3 یک عوض کردند. در نیمه نهایی با مجیدی، استقلال هم کامبک خورد و هم کامبک زد: برد یک صفر، تساوی یک یک، باخت یک دو و تساوی دو دو. در فینال هم آبی ها تا یک قدمی کامبک رویایی پیش رفتند ولی درنهایت باخت 3 صفر به باخت 3 بر دو تبدیل شد. 

* لیگ قهرمانان 

 تکرار همان سناریوی لیگ برتر. استقلال با مجیدی نتوانست برتری اش در خانه الشرطه را حفظ کند و به تساوی رضایت داد. با نامجومطلق، برابر الشرطه کامبک زده شد ولی ژن کامبک خوردن، تیر خلاص را به پیکر استقلال برابر پاختاکور شلیک کرد: برد یک صفر درنهایت به باخت 2 یک تبدیل شد و تمام. 

* کارنامه 

 آندره آ استراماچونی: 4 از 15 

 وریا غفوری و دوستان: 2 از 3 

 فرهاد مجیدی: 6 از 19 

 مجید نامجومطلق: یک از 3  

گزارش از علیرضا خطیبی/ خبرگزاری فوتبالی

6641