نیکبخت: هرکس جای من بود، خودکشی می‌کرد

نیکبخت: هرکس جای من بود، خودکشی می‌کرد

خبرگزاری فوتبالی- بخشهای مهم مصاحبه روزنامه خبرورزشی با علیرضا نیکبخت واحدی را برایتان انتخاب کردیم:

  • مدتی پیش در حال گذاشتن لایو در اینستاگرام بودم که به یک تیر برق برخورد کردم. شب بود و داشتم در اطراف تهران حرکت می‌کردم و با سرعت ۲۰ کیلومتر در حرکت بودم. اصلاً جلو را نگاه نمی‌کردم و چشمم توی صفحه موبایل بود که یک مرتبه از LED موبایل دیدم ماشین رفت داخل تیر چراغ برق و بوم... (خنده)! درِ موتور، گلگیر راست، سپر و چراغ‌های همان سمت عوض شدند و ۲۱۰ میلیون تومان هزینه‌ام شد! جالب است بدانید کل ماشین را یک سال و نیم پیش همین قیمت خریده بودم
  • در اردوی تیم ملی بودیم و من مصدوم شدم. دکتر خانلری به من گفت بیا یک آمپول از آمریکا آورده‌ام که مرده را زنده می‌کند. آن زمان من و علی دایی فوروارد‌های فیکس تیم ملی بودیم. من هم گفتم بزن ببینم چطور می‌شود. وقتی بازی شروع شد، رفتم توی زمین و سه پاس گل دادم و یک گل هم خودم زدم. وقتی از زمین بیرون آمدم، بلاژویچ مرا می‌بوسید و اسمم را صدا می‌زد. رفتم سراغ دکتر خانلری که درباره اسم آمپول بپرسم که بعد‌ها هم از همان به من بزند که گفت همان «ب.کمپلکس» معمولی بود و با هم زدیم زیر خنده! می‌خواهم بگویم تلقین و انگیزه داشتن چقدر در کار بازیکن تأثیر مثبت می‌گذارد.
  • روز اولی که کلنگ اول در خاک کمپ ناصر حجازی به زمین خورد، من آنجا بودم. اصلاً قرار نبود آنجا کمپ شود. هنوز بلوار فردوس غرب را نزده بودند و مسیرش خاکی بود. حاجی فتح‌الله‌زاده می‌خواست در آن زمین آپارتمان‌سازی کند و آن‌ها را به بازیکنان تیم بدهد. حتی قطعه‌بندی هم شده بود و می‌خواستند به هر یک از بچه‌های تیم یک قطعه زمین بدهند ولی در نهایت تصمیمات عوض شد.
  • درست زمانی که من کاپیتان استقلال بودم و می‌توانستم در تیم هر شماره پیراهنی را برای خودم انتخاب کنم، کاری کردند تا در استقلال نمانم. در اوج فوتبالم بودم و دوست داشتم برای استقلال جانم را هم بدهم ولی متأسفانه آن‌هایی که نمی‌خواهند بازیکنی زیادی محبوب شود، مرا زدند و اصطلاحاً زیر پایم را خالی کردند تا از استقلال بروم.  
  • وقتی می‌دیدم طرفداری که تا چند وقت پیش گلویش را برای من پاره می‌کرد بدترین الفاظ را به من و خانواده‌ام نثار می‌کند، اینقدر ناراحت می‌شدم که دوست داشتم بمیرم. باور کنید هرکسی جای من بود خودکشی می‌کرد که این‌طور از تیم محبوبش دورش کردند. من لایق این اتفاقات نبودم و هنوز هم می‌گویم عده‌ای نخواستند من فوتبالم را در استقلال تمام کنم.


    1984