نیکبخت: کفه ترازو به نفع استقلال سنگینی می کند

نیکبخت: کفه ترازو به نفع استقلال سنگینی می کند

وب سایت رسمی فوتبالی- علیرضا نیکبخت معتقد است کفه ترازو در بازی فردا به نفع استقلال سنگینی می کند و این تیم بسیار یکدست شده است.

به گزارش فوتبالی، علیرضا نیکبخت واحدی قطعا از جمله چهره های جذاب دربی هاست که با انتقال جنجالیش از استقلال به پرسپولیس، همیشه در اذهان هواداران فوتبال خواهد ماند. وی در آستانه دربی نوروزی، گپ و گفتی با فوتبالی انجام داده که باهم می خوانیم:

به دربی نزدیک شده ایم. چه حسی درباره این بازی دارید؟
من فکر می کنم این بازی یکی از زیباترین دربی ها باشد چرا که دو تیم اول و دوم جدول باهم بازی می کنند و برد در این بازی می تواند صدرنشینی این دو تیم را در پی داشته باشد و استقلال بعد از مدتها با پیروزی می تواند به مکان اول صعود کند.

پیش بینی شما از دربی چیست؟
هیچ وقت نمی توان دربی را پیش بینی کرد چون نمی توانیم جایگاه تیم ها در جدول را ملاک قرار دهیم چرا که شرایط این بازی متفاوت است. همیشه دربی ها برای خود بازیکنان ۶ امتیاز دارد و حساسیت های خاص خودش را دارد. بازیکنان با جان و دل جوری بازی می کنند که انگار آخرین بازی زندگیشان است! حداقل زمان ما که وضعیت به این شکل بود. اما در نهایت فکر می کنم کفه ترازو به نفع استقلال سنگینی می کند چون این تیم بسیار یکدست شده و بازیکنان جدید جا افتاده اند و می توانیم بازی زیبایی از استقلال ببینیم.

پیش بینی که نکردید! خودتان دوست دارید کدام یک برنده باشد؟
قطعا استقلال!

فکر می کنید استقلال چند گل می زند یا چه بازیکنی گلزنی می کند؟
من احساس می کنم بازیکنان جدید گل می زنند. شاید منشا، پاتوسی یا ایسما.

شما خودتان یکی از نقل و انتقالات جذاب درون سرخابی بودید. فکر می کنید جو موجود در دربی چقدر روی عملکرد منشا موثر باشد؟
منشا زمان کمی در پرسپولیس بوده و خیلی نمی توان انتقالش به استقلال را جنجالی دانست. پرسپولیس او را نخواست و اکنون نیز در استقلال عملکرد خوبی داشته و بی نظیر کار کرده است. گلزنیش در این دربی بسیار محتمل است.

از لحاظ فنی شفر بهتر است یا برانکو؟!
من با برانکو کار کردم. فوتبال کروات خیلی به ایران نزدیک است و مربی خیلی سریع می تواند به درک متقابل برسد اما سبک شفر را قبول دارم. من سر تمریناتش رفتم و از نزدیک شاهد کار او بوده ام مخصوصا ارتباط برقرار کردنش با بازیکنان واقعا عالی است و از آنها حمایت می کند. ایشان یک کلاس بالاتر از مربیان ایرانی است.

برای تماشای دربی به ورزشگاه نمی روید؟
خیر! من دلم می خواهد در آرامش بازی را ببینم. من هر زمانی که در دربی بوده ام بازی کردم و اگر در دو تیم نبودم از تلویزیون نگاه کرده ام. فقط یک بازی در دربی را نیمکت نشین بودم آن هم همان سال آخر حضورم در استقلال بود. من ۲۰ دربی حضور داشتم و اگر یک بازی دیگر انجام می دادم رکورد آقای پروین را می شکستم.

بهترین دربی شما کدام بود؟
دربی خوب زیاد داشتم اما یک بازی فکر می کنم سال ۸۴ بود که ما دو بر هیچ جلو بودیم و در نهایت دو یک پیروز شدیم. من در آن بازی دنده ام شکست. این بازی برای من فوق العاده بود و یک خاطره خوب هم ازش دارم. یادم است ترکیب تیم را صبح اعلام کردند و ما در جلسه بودیم که یکی از بچه ها گفت من خواب دیده ام فرزاد مجیدی پاس داده و عنایتی گل زده است. ارنج وسط بازی تغییر کرد و فرزاد به جای امیرآبادی به زمین آمد. پاس داد و رضا گلزنی کرد!

فرهاد مجیدی پس از حدودا ۶ سال به استقلال برگشته. حضورش چقدر بر عملکرد تیم تاثیرگذار است؟
فرهاد از خانواده استقلال است. ۴ دربی آخر استقلال گلزنی کرده و بار روانی خوبی برای تیم خواهد داشت. فرهاد از جمله مربیانی خواهد شد که مانند بازیگریش موفق می شود.

گفت و گو از پانیذ فرحناک

4344