یادداشت/ استقلال، کوه مشکلات!

یادداشت/ استقلال، کوه مشکلات!

خبرگزاری فوتبالی- یک: انگار حواشی بی پایان استقلال تمامی ندارد و مدام حواشی این تیم بیشتر و بیشتر می شود. استقلال بعد از پایان یک سال فوتبالی فرسایشی باید خود را آماده حضور در لیگ بیستم کند. آبی های پایتخت در لیگ نوزدهم با آندره آ استراماچونی استارت زدند و بعد از جدایی استراماچونی فرهاد مجیدی سرمربی استقلال شد و بعد از پایان لیگ برتر و جام حذفی در آستانه بازی های لیگ قهرمانان آسیا سکان هدایت آبی ها به مجید نامجو مطلق سپرده شد. در طول فصلی که استقلال آن را تازه به پایان رسانده است استقلال در بحث مدیریتی هم مدام در حال تغییرات بود. امیرحسین فتحی، اسماعیل خلیل‌زاده، علی فتح‌الله زاده و حالا احمد سعادتمند مدیران و سرپرست هایی بوده اند که باشگاه را اداره کرده اند. تشریح اقدامات و اتفاقات دوران حضور مدیران قبلی استقلال خارج از حوصله شما است اما اگر بخواهیم برای شما اتفاقات چند هفته اخیر را شرح دهیم متوجه مشکلات بسیار استقلال می شوید.

دو:  سعادتمند در این مدت و به گفته خودش در برنامه تلویزیونی ورزش و مردم از فرهاد مجیدی توقعات زیادی داشت که مجیدی باب میل او رفتار نکرد و در نهایت سفر او به ایتالیا برای مذاکره با مدیربرنامه های استراماچونی خشم مجیدی را برانگیخت. استقلال بعد از این ماجراها و استعفای مجیدی و از دست رفتن جام حذفی، تحت هدایت مجید نامجو مطلق راهی لیگ قهرمانان آسیا شد اما درمحله یک هشتم نهایی برابر پاختاکور شکست خورد و از دور مسابقات کنار رفت. پایان کار استقلال در بازی های لیگ قهرمانان آسیا شروع جنجال های بسیاری بود و حواشی آبی ها هنگام بازگشت به ایران غیر قابل باور است. از درگیری در فرودگاه تا استوری ارسلان مطهری علیه نامجو مطلق و مصاحبه وریا غفوری کاپیتان استقلال در واکنش به رفتار مطهری.

سه: دیشب سعادتمند بنزین را روی آتش ریخت. شب گذشته سعادتمند در گفت و گویی مفصل با دوربین باشگاه استقلال در مورد برخی از سوال های بزرگ هواداران صحبت کرد و میزان دخل و خرج باشگاه را در این مدت تشریح کرد. سعادتمند در این میان گریزی به شرایط تیم زد اعلام کرد چند بازیکن استقلال در قطر قلیان می کشیده اند. سعادتمند در بخشی از صحبت هایش هم در مورد استراماچونی گفت او از خواستار رقم بالایی برای بازگشت به استقلال بوده و از علاقه هواداران آبی برای اعمال فشار بیشتر استفاده کرده است. پاسخ استراماچونی به سعادتمند اما کار را پیچیده تر کرد. چند ساعت بعد از توضیحات سعادتمند؛ استراماچونی با انتشار 2 استوری در صفحه اینستاگرامش آن هم به زبان فارسی اعلام کرد رقم هایی که سعادتمند اعلام کرده است حقیقت ندارد و تمام اظهارات مدیران استقلال در خصوص مذاکره و توافق با او درست نبوده است.

چهار: در این میان ماجرای قلیان کشیدن بازیکنان هم مورد انتقاد نامجومطلق قرار گرفت. او به نوعی پاسخ سعادتمند را داد و به او گفت قلیان کشندگان را معرفی کند. بعد از صحبت های سعادتمند در مورد قلیان کشیدن بازیکنان در قطر و میزان نبود ساعت خواب بازیکنان و خوابیدن برخی بازیکنان تا لنگ ظهر و صبحانه نخوردن آنها، نامجو مطلق اعلام کرد با توجه به شرایط کرونا صبحانه بازیکنان به صورت بسته بندی در اتاق بازیکنان به آنها تحویل داده می شده است. نامجو مطلق در مورد ساعت خواب بازیکنان هم گفته است دیگر دوران جمع کردن موبایل از اردوی تیم ها قدیمی شده است و نمی توانسته تا 3 نصف شب بازیکنان را چک کند. او در مورد قلیان کشیدن بازیکنان در قطر هم گفته« من ندیدم بازیکنی قلیان بکشد و اگر آقای سعادتمند چیزی دیده است بهتر است اسم ببرد.»

نکاتی که در بالا خواندید فقط بخشی از اوضاع آشفته استقلال مدل سعادتمند است ای کاش یک بار برای همیشه همه چیز شفاف سازی می شد تا اینقدر تناقض وجود نداشته باشد. شاید جرات، شاید حقیقت شاید هم جرات و حقیقت؛ در این دوره از تاریخ باشگاه استقلال مستاصل مانده و کسی به فکر عذاب ناشی از این شرایط که به هواداران میلیونی تیم تحمیل می شود نیست. استقلال کوه مشکلات است. هواداران این تیم ناامید شده اند و در آستانه انفجار هستند. استقلال در سالهای گذشته روزهای بسیار بدی داشته و بسیاری از این هواداران از این ناراحت هستند که وزارت ورزش و جوانان، مدیرانی گره گشا برای استقلال انتخاب نکرده اند. 

یادداشت از سعید لطفی/ خبرگزاری فوتبالی

9697