واکنش تند باشگاه بارسلونا به محکومیت سیاستمدار کاتالان

واکنش تند باشگاه بارسلونا به محکومیت سیاستمدار کاتالان

خبرگزاری فوتبالی - دادگستری اسپانیا در بیانیه ای حکم محرومیت یک سال و نیمه "کوئیم تورا" ، رئیس حزب جدایی طلب جنرالیتات در کاتالونیا را تایید کرد و باشگاه بارسلونا به این ماجرا واکنش نشان نداد.

به گزارش فوتبالی، رئیس حزب جدایی طلب جنرالیتات در منطقه کاتالونیا به علت سرپیچی از دستورات دولت مرکزی، یک سال و نیم از فعالیت های سیاسی محروم شده است. حالا باشگاه بارسلونا که سعی می کند به مسائلی فراتر از مسائل ورزشی هم واکنش داشته باشد، به محرومیت تورا واکنش نشان داد. در بیانیه بارسلونا آمده است:"محرومیت تورا حکمی نامتناسب است و به آزادی دموکراتیک شهروندان در کاتالونیا شدیدا آسیب می زند. باشگاه بارسلونا با خواکیم تورا، رئیس افتخاری حزب جنرالیات که توسط دادگاه عالی محروم شده، همذات پنداری می کند."

از سویی باشگاه بارسلونا در ادامه بیانیه خود نوشته است که حق آزادی بیان و حق تصمیم گیری بخشی از اصول اولیه این باشگاه است:" باشگاه بارسلونا در سالهای اخیر همواره اعلام کرده است که مسائل و اختلافات سیاسی در منطقه کاتالونیا باید از طریق مکالمه سیاسی حل شود و هرگز نباید کار به دادگاه کشیده شود."

سال گذشته نیز باشگاه بارسلونا قبل از ال کلاسیکو بیانیه ای در مورد بازداشت سیاستمداران کاتالونیا داشت که بعد از آن اعتراضات مردمی در کاتالونیا بالا گرفت و به همین خاطر بازی رئال و بارسا به تعویق افتاد هر چند که امسال بازی بدون تماشاگر خواهد بود.

4125