فریبا: جنگ اصلی استقلال و تراکتور وسط زمین است

فریبا: جنگ اصلی استقلال و تراکتور وسط زمین است

خبرگزاری فوتبالی- پیشکسوت باشگاه استقلال گفت: جنگ اصلی در فینال جام حذفی در وسط زمین است و هر تیمی جنگ میانه زمین را ببرد، پیروز از زمین بیرون می آید.

به گزارش فوتبالی و به نقل از ایسنا، بهتاش فریبا درباره فینال جام حذفی و وضعیت دو تیم استقلال و تراکتور اظهار کرد: بازی بسیار سختی برای استقلالی هاست. تیم تراکتور یک تیم پر مهره و یک مربی جوان دارد. در مقابل، استقلال با فرهاد مجیدی انگیزه و جسارت دارد تا در فینال مقابل تراکتور به برتری برسد. نفرات تیم تراکتور در خط دفاعی، میانی و حمله بسیار قوی هستند و وقتی که توپ را از دست می دهند، تجمع خوبی پشت ۱۸ قدم خودشان دارند.
او ادامه داد: نمی دانم سیاوش یزدانی به بازی می رسد یا خیر اما مصدومیت همسترینگ کمی خطرناک است. یک استارت مجدد می تواند دو ماه او را خانه نشین کند. در هر صورت خط هافبک و خط فوروارد استقلال هم بسیار خوب و جنگنده هستند. تیم استقلال آقای گل و آقای پاس گل دارد. علی کریمی را داریم که بهترین هافبک وسط لیگ امسال بود و مسعود ریگی را هم داریم که ترکیب این دو بازیکن در میانه زمین ترکیبی ایده آل است.

پیشکسوت باشگاه استقلال اضافه کرد: توپ گیری و جهت حمله برای ما از طریق مسعود ریگی انجام می شود و سازماندهی تیم هم توسط علی کریمی انجام می شود. نبودن ریگی در وسط زمین خیلی برای تیم ما مشکل ساز می شود چرا که ریگی در پستی بازی می کند که من سال ها در آن پست بازی کردم و می دانیم چقدر این پست مهم است و چقدر دوندگی نیاز دارد. اگر آمار دوندگی استقلالی ها را بگیرید به جرات می توانم بگویم ریگی دو کیلومتر از همه بیشتر دویده است و فضاها را خیلی خوب پوشش می دهد و خیلی خوب توپ گیری می کند و خیلی ساده در اختیار تیم است.

او در خصوص فرشید اسماعیلی و عملکردش در استقلال گفت: او یک مهره رو به جلو و حمل کننده توپ است و خیلی خوب به خط حمله اضافه می شود. در سمت راست هم وریا را داریم که خیلی خوب بازی می کند و در بازی قبل هم گل زده است و این ها همه یک انگیزه است برای این که بچه ها بتوانند در فینال بروند و حریفشان را شکست دهند. در خط حمله هم سه فوروارد قابل داریم و طبیعی است که در این بازی از وجود قائدی و دیاباته استفاده شود چرا که این دو کاملا با یکدیگر هم خون و هماهنگ شده اند. این دو بازیکن مرا یاد خداداد عزیزی و علی دایی در تیم ملی می اندازد و یکی بلند زن و جنگنده و یکی هم تکنیکی، سرعتی و باهوش است.

فریبا در ارزیابی از تیم تراکتور گفت: تراکتور تیم بسیار خوبی دارد چرا که سه بازیکن خوب و با تجربه تیم ملی در آن تیم بازی می کنند اما من فکر می کنم جنگ اصلی وسط زمین است و هر تیمی جنگ میانه زمین را ببرد، پیروز از زمین بیرون می آید. البته خط فوروارد استقلال به خط دفاعی تراکتور می چربد اما هیچوقت نمی شود پیش بینی کرد که بازی چه می شود ولی آرزویم این است که استقلال قهرمان جام حذفی شود.

او درباره جوان بودن سرمربی هر دو تیم بیان کرد: تجربه دو مربی کم است ولی اگر دقت کرده باشید دنیا به سمت جوانگرایی مربیان رفته است. الان مربی لایپزیک ۳۳ سالش است و در لیگ خودمان هم مربیان جوان خیلی زیادی داریم. از گل محمدی تا نکونام، مجیدی، الهامی و دیگر مربیانی که جوان هستند و روی نیمکت تیم های خوب لیگ نشسته اند. ما باید برویم به سمت این که به مربیان جوان فرصت دهیم چرا که آن ها انگیزه دارند و به روز هستند. جسارت دارند و اگر دنیا به سمت این داستان رفته است چرا ما نرویم.

6641