نیمار از فینال لیگ قهرمانان اروپا محروم می‌شود؟

نیمار از فینال لیگ قهرمانان اروپا محروم می‌شود؟

خبرگزاری فوتبالی – احتمال دارد نیمار به دلیل تعویض پیراهن خود در بازی شب گذشته مقابل لایپزیش از فینال لیگ قهرمانان محروم شود.

به گزارش فوتبالی، پس از اتمام قرنطینه و تعطیلی فوتبال، قرار شد تمام بازیکنان و باشگاه‌ها با رعایت پروتکل‌ به برگزاری مسابقات بپردازند. یکی از مهم ترین قوانین وضع شده در این زمینه عدم تعویض لباس پس از پایان بازی بود که تا امروز تقریبا در تمامی مسابقات رعایت شده است. شب گذشته تیم پاریسن ژرمن به مصاف لایپزیش رفت و توانست این تیم را با نتیجه ۳-۰ شکست دهد. پس از پایان بازی، نیمار و مارسل هالستنبرگ اقدام به تعویض پیراهن کردند که این مسئله بر خلاف پروتکل‌های بهداشتی است.

سان در این رابطه نوشته پیشتر اخباری مبنی بر قرنطینه ۱۲ روزه شخصی که پیراهنش را با بازیکن دیگری تعویض می‌کند شنیده می‌شد و به این ترتیب با توجه به فاصله ۵ روزه نیمه نهایی تا فینال، نیمار بازی را از دست می‌دهد اما قوانین یوفا مستقیما چنین مسئله‌ای را تایید نمی‌کند.

در صفحه ۳۱ «پروتکل‌های بازگشت فوتبال» اعلام شده: «به بازیکنان توصیه می‌شود که پس از پایان بازی با هم لباس‌هایشان را تعویض نکنند.» به  همین دلیل بسیاری اعلام کرد این مسئله به حالت توصیه بیان شده نه اجبار و به همین دلیل محرومیت شامل آن نمی‌شود هرچند که در ادامه این مطلب نوشته شده «عدم رعایت تعهدات مطابق آیین نامه انضباطی منچر به اقدامات انضباطی خواهد شد.»

باید دید در نهایت تصمیم خاصی در این زمینه گرفته می‌شود یا خیر.

1101