1+2 طلسم در رویارویی های استقلال و شاهین

1+2 طلسم در رویارویی های استقلال و شاهین

خبرگزاری فوتبالی- استقلال در هفته پایانی لیگ نوزدهم راهی بوشهر می شود تا مهمان شاهین یعنی تنها تیمی که فعلا سقوطش قطعی شده بشود. 

به گزارش فوتبالی، این رویارویی هم برای خودش قصه‌هایی دارد که متبلورترین شان این 2+1 طلسم است.

طلسم شماره یک

    هیچ بازیکن ایرانی استقلال نتوانسته دروازه شاهین را در بوشهر باز کند. استقلال در هفته سی‌ام برای چهارمین بار در لیگ برتر مهمان شاهین است در حالیکه در 3 بازی قبلی‌اش تنها 2 گل زده. زننده هر دوی این گلها هم خارجی بوده‌اند: رینالدو کروزادو در لیگ نهم و گوران یرکوویچ در لیگ یازدهم.

طلسم شماره 2

    استقلال این فصل به شدت برابر مربیانی که سابقه بازی در این تیم را داشتند به مشکل خورده و فقط یک بار برنده شده که آن هم در دور برگشت برابر سپاهان در ورزشگاه آزادی بود. این یعنی استقلال هیچ مربی استقلالی را بیرون از تهران نبرده: باخت به ماشین سازی و رسول خطیبی در تبریز، تساوی با ذوب آهن و علیرضا منصوریان در اصفهان، باخت به فولاد و جواد نکونام در اهواز، تساوی با سپاهان و امیر قلعه نویی در اصفهان و تساوی با شهر خودرو و سهراب بختیاری زاده در مشهد. تنها برد استقلال برابر سرمربیان استقلالی در این فصل لیگ برتر هم تبصره ویژه ای دارد: در آن بازی، خبری از سرمربی رقیب در ورزشگاه نبود چون امیر قلعه نویی به دلیل بیماری، تیمش را همراهی نکرده و اصلا به تهران نیامده بود.

* طلسم شماره 3

    شاهین هرگز در تاریخ لیگ برتر موفق به شکست دادن استقلال نشده است. در 7 رویارویی قبلی دو تیم، استقلال 5 بار برنده شده و 2 بازی هم بدون برنده و با نتیجه مساوی تمام شده است. شاهین در هر 4 بازی‌اش برابر استقلال در تهران شکست خورده و در 3 میزبانی قبلی‌اش از این تیم در بوشهر، یک بار باخته و 2 بار مساوی کرده که شامل هر دو رویارویی آخر دو تیم هست.

گزارش از علیرضا خطیبی