پیش بازی لایپزیش - اتلتیکو مادرید؛ حذف دومین شگفتی‌ساز؟

پیش بازی لایپزیش - اتلتیکو مادرید؛ حذف دومین شگفتی‌ساز؟

خبرگزاری فوتبالی – امشب در چهارچوب رقابت‌های مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان از ساعت ۲۳:۳۰ لایپزیش به مصاف اتلتیکو مادرید خواهد رفت.

به گزارش فوتبالی، لایپزیش را به همراه آتالانتا تیم‌های شگفتی ساز امسال در لیگ قهرمانان می‌دانند که حالا با حذف آتالانتا،‌ تنها تیم آلمانی باقی مانده است. اتلتیکویی‌‌ها از تاریخ ۱ فوریه در تمام رقابت‌ها بی‌شکست بوده‌اند و شانس بیشتری برای برد دارد. آن‌ها در مرحله قبل، قهرمان سال گذشته را حذف کرده‌اند اما حالا ۲ بازیکن خود به نام‌های کوره‌آ و ورسالیکو را به دلیل کرونا ندارند. اتلتیکو مادرید در یک دهه اخیر ۲ بار به فینال لیگ قهرمانان رسیده و و دو سال پیش هم لیگ اروپا را فتح کرد تا از تجربه کافی برخوردار باشد اما هیچ چیز جز قهرمانی نمی‌تواند طرفداران روخی بلانکو را آرام کند. در سمت دیگر لایپزیش قرار دارد که برخلاف نامش که باشگای کوچک به نظر می‌رسد آماری خوب دارد. لایپزیشی‌ها در رقابت‌ها فصل گذشته بوندس لیگا ۱۸ برد کسب کردند، دقیقا به اندازه اتلتیکو. ۴ بار هم شکست خوردند. باز هم به اندازه اتلتیکو اما در زمینه موقعیت سازی، شوت و فوتبال هجومی آمار بهتری داشته‌اند. این مسئله نشان می‌دهد نباید آن‌ها را از ابتدا شکست خورده دانست. میانگین مالکیت لایپزیش در بازی‌های بوندس لیگا ۵۵.۵ درصد بوده که نشان می‌دهد به مالکیت توپ علاقه دارند. درست برعکس اتلتیکو مادرید که فوتبال کنش گرایی را ارائه می‌دهد و استاد ضد حملات است. شانس اتلتیکو مادرید به دلیل تجربه بالا، بیشتر است اما نمی‌توان لایپزیش را از پیش بازنده دانست.

***
این دو تیم سابقه بازی با هم ندارند و لایپزیش هم برای اولین بار در تاریخ خود به مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان رسیده است.

نکته کمتر توجه شده در ترکیب دو تیم لایپزیش و اتلتیکو عملکرد عالی دروازه‌بان هاست. گولاسی و اوبلاک در تمام بازی‌های تیم‌هایشان حضور پیدا کرده‌اند. اوبلاک ۴ و گولاسی ۳ کلین شیت ثبت کرده‌اند. گولاسی ۸ گل خورده و اوبلاک هم ۷ گل تا تفاوت چندانی بین این دو وجود نداشته باشد.

***
ترکیب احتمالی لایپزیش: گولاسی – کلوسترمن – اوپامکانو – هلستنبرگ – آنجلینو – لیمر – کمپل – موکیله – اولمو – فورسبرگ – پاتریک شیک
ترکیب احتمالی اتلتیکو مادرید: اوبلاک – ساویچ – خیمنز – آریاس – لودی – یورنته – کوکه – سائو نیگوئز – کاراسکو – فلیکس - کاستا

1101