نتیجه تعویق برنامه تیم ملی؛ سردرگمی فدراسیون و اسکوچیچ

نتیجه تعویق برنامه تیم ملی؛ سردرگمی فدراسیون و اسکوچیچ

خبرگزاری فوتبالی- تعویق بازیهای تیم ملی در انتخابی جام جهانی چه تاثیری روی سرنوشت سرمربی تیم ملی خواهد داشت؟

به گزارش فوتبالی، فدراسیون جهانی فوتبال دقایقی قبل اعلام کرد که بازیهای انتخابی جام جهانی در قاره آسیا که قرار بود مهر و آبان برگزار شود، به سال 2021 موکول شده است.

اولین خروجی این خبر، به هم خوردن برنامه اسکوچیچ و تیم ملی است. اگر خاطرتان باشد او در مقطعی به عنوان سرمربی تیم ملی انتخاب شد که فاصله زیادی تا بازیهای تیم ملی در مرحله انتخابی جام جهانی باقی نمانده بود و فدراسیون در توجیه انتخابش، روی این موضوع و شناخت خوب اسکوچیچ از فوتبال ایران تکیه می‌کرد منتهی حالا دیگر این موضوع نمی‌تواند بهانه خوبی برای انتخاب اسکوچیچ باشد.

از این موضوع که بگذریم، تعویق بازیهای انتخابی جام جهانی در قاره آسیا، برنامه اردوی تیم ملی را هم تحت تاثیر قرار داده. اسکوچیچ قصد داشت شهریورماه اولین اردوی تیم ملی را استارت بزند و دو بازی تدارکاتی هم برای تیمش در نظر گرفته بود اما با توجه به تعویق بازیهای تیم ملی، معلوم نیست که اردوی شهریورماه تیم ملی برگزار خواهد شد یا نه.

نکته دیگری که باید به آن اشاره کرد، وضعیت قرارداد اسکوچیچ با فدراسیون فوتبال خواهد بود. قرارداد این مربی با فدراسیون به صورت مرحله‌ای بوده که در صورت موفقیت در هر مرحله، به صورت اتوماتیک تمدید می‌شد. حالا باید دید با توجه به نامشخص بودن وضعیت تیم ملی، تکلیف قرارداد او و فدراسیون چه خواهد شد و پرداختی به این مربی به چه شکل خواهد بود.

از این مساله هم نباید بگذریم که بنده خدا اسکوچیچ سرمربی تیمی شده که هنوز نمی‌داند اولین بازی رسمی‌اش چه زمانی برگزار خواهد شد و این سردرگمی قطعا باب میل او نخواهد بود.

1984