به بهانه تقابل تیم‌های ملی ایران و ازبکستان در مرحله نیمه‌نهایی جام ملت‌های آسیا

به بهانه تقابل تیم‌های ملی ایران و ازبکستان در مرحله نیمه‌نهایی جام ملت‌های آسیا

پایگاه خبری فوتبالی- تيم‌هاي ملي فوتسال ايران و ازبكستان در مرحله نیمه نهایی رقابت‌هاي جام ملت‌هاي آسيا تايلند 2024 امروز به مصاف هم مي‌روند.

به گزارش فوتبالی، تيم ملي فوتسال ایران با 12عنوان قهرماني در آسيا يكي از پرافتخارترين تيم اين قاره به شمار مي‌رود.

شاگردان شمسایی كه در رقابت‌هاي فوتسال جام ملت‌هاي تايلند كه انتخابی جام جهاني 2024 است حضور دارند.

آنها در مرحله گروهي ابتدا با تيم‌هاي افغانستان،كويت و بحرين روبرو شدند و با شكست اين تيم‌ها به مرحله يك چهارم نهايي اين مسابقات صعود كردند و در اين مرحله به مصاف قرقيزستان رفتند و با شكست اين تيم رقيب ازبكستان مدعي در مرحله نيمه نهايي شدند.

ازبکستان در رنکینگ جهانی تیم‌های ملی فوتسال در جایگاه بیست و پنجم دنیا قرار دارد و در رتبه چهارم آسيا و تيم ملي كشورمان در حال حاضر در رنكينگ ششم دنيا و با توجه به قهرماني ژاپن در دور گذشته جام ملت‌ها در رتبه دوم آسيا قرار دارد.

ازبکها سال‌هاست كه بر روي فوتسال سرمايه‌گزاري خوبي انجام دادند و حتي در جام جهانی 2021 لیتوانی به عنوان تيمي جوان در اين رقابت‌ها شناخته شدند كه میانگین سنی آنها ۲۶ سال بود و بدون شك اين سرمايه‌گزاري و میانگین سنی مي‌توانسته در رقابتهاي بين المللي براي تیم ملی این کشور تاثير گزار باشد كه نمونه آن را مي‌توان در بازي‌هاي جام ملت‌هاي تايلند مشاهده كرد آنها بدون هيچ شكستي تا مرحله نيمه نهايي صعود كردند.

 تيم ملي ازبكستان با آوردن مربي به نامي خوزه اوناسیو لوپز اسپانيايي در اين سالها پيشرفت خوبي داشته و بازي‌هاي تداركاتي زیادی با تيم‌هاي مطرح جهان برگزار كرده است.

ازبك‌ها با توجه به ميزباني و صعود خود به جام جهاني2024 با تمام قدرت در جام ملت‌هاي تايلند حاضر شدند كه نشان دهند مي‌توانند يك تيم مدعي در آسيا و حتي در جام جهاني باشند.

تيم‌هاي ملي ايران ازبكستان امروز بعدظهر ساعت ۱۷.۳۰ در حالي قرار است به مصاف يكديگر بروند كه هر دو آنها به جام جهاني 2024 صعود كردند و براي حضور در مرحله فينال جام ملت‌ها قرار است با يكديگر رقابت كنند.

درست است تیم ملی فوتسال ازبکستان هیچ زمانی حرفی برای گفتن مقابل ایران نداشته اما از این نکته نباید بگذریم که شکست‌های ازبکستان برابر ایران در این سال‌ها با اختلاف کمتری نسبت به گذشته رقم خورده است و شاگردان شمسايي بايد با تمركز بيشتر به مصاف اين تيم بروند.

تاریخچه دیدارهای ایران و ازبکستان در رقابت‌های قهرمانی آسیا :

ایران و ازبکستان ۱۲ بار در ادوار مختلف رقابت‌های قهرمانی آسیا برابر یکدیگر قرار گرفته اند و تیم ایران در هر ۱۲ مرتبه توانسته مقابل ازبک‌ها پیروز شود. بدترین نتیجه ازبکستان مقابل ایران، شکست ۱۰ بر صفر آنها در سال ۲۰۱۴ است.  

ازبک‌ها در رقابت‌های قهرمانی آسیا چهار عنوان نایب قهرمانی و چهار عنوان سومی در کارنامه خود دارد. 

9098