نوستالژی؛ وقتی ایکر کاسیاس پای خدا را به نمایش گذاشت!

نوستالژی؛ وقتی ایکر کاسیاس پای خدا را به نمایش گذاشت!

خبرگزاری فوتبالی - ایکر کاسیاس به تازگی به طور رسمی از فوتبال خداحافظی کرده است. او بدون شک یکی از پر افتخار ترین و بهترین دروازه‌بانانِ تاریخ است. یکی از به یاد ماندنی ترین عملکرد های ایکر کاسیاس به فینال جام جهانی 2010 بر می‌گردد.

به گزارش فوتبالی، ده سال پیش در آفریقای جنوبی، ایکر کاسیاس موفق شد با تیم ملی اسپانیا قهرمان جام جهانی شود. این تنها باری بود که اسپانیا بر بام دنیا می‌ایستاد و ایکر کاسیاس یکی از کلیدی ترین افراد در این قهرمانی بود. جدای از عملکرد خوبِ کاسیاس در کلِ رقابت‌ها، فینال جام جهانی جایی بود که کاسیاس نشان داد لیاقت ایستادن بر بامِ دنیا را دارد. یک ساعت از بازی اسپانیا مقابل هلند گذشته بود و نتیجه هم چنان صفر صفر مساوی بود که روی پاس وسلی اسنایدر، آرین روبن با ایکر کاسیاس تک به تک شد و همه منتظرِ گل هلند بودند. روبن توپ را به جهت مخالفِ کاسیاس شوت کرد اما ایکر با پا توپ را دفع کرد تا همچنان شانس های اسپانیا را برای قهرمانی زنده نگه دارد.

بعد ها این حرکتِ ایکر کاسیاس، توسط نشریه‌ی آ اس به "پای خدا" شهرت یافت. این نام گذاری در مقایسه با حرکت مشهور مارادونا مقابل انگلیس که به "دست خدا" مشهور شده بود، صورت گرفت.

1470