نوستالژی؛ ۲۵امین سالروز اولین بازی کاسیاس با پیراهن رئال مادرید

نوستالژی؛ ۲۵امین سالروز اولین بازی کاسیاس با پیراهن رئال مادرید

پایگاه خبری فوتبالی- ۲۵ سال پیش در چنین روزی، ایکر کاسیاس، دروازه‌بان افسانه‌ای اسپانیایی، برای اولین بار با پیراهن رئال مادرید به میدان رفت و دوران درخشان حرفه‌ای خود را آغاز کرد.

به گزارش فوتبالی، ایکر کاسیاس که از آکادمی رئال مادرید به تیم اصلی راه پیدا کرد، به سرعت به یکی از بهترین دروازه‌بانان تاریخ فوتبال تبدیل شد. او با رئال مادرید افتخارات بزرگی همچون چندین قهرمانی در لالیگا، لیگ قهرمانان اروپا و جام‌های دیگر را کسب کرد و به یکی از نمادهای بزرگ این باشگاه تبدیل شد. همچنین او پنج بار و در پنج سال پیاپی (۲۰۰۸ الی ۲۰۱۲) بهترین دروازه‌بان جهان از نگاه فدراسیون بین‌المللی تاریخ و آمار فوتبال شده است. کاسیاس در سال ۲۰۲۰ رسماً از دنیای فوتبال خداحافظی کرد. او با ۱۷۷ بازی در لیگ قهرمانان اروپا بعد از کریستیانو رونالدو رکورد بیشترین حضور در لیگ قهرمانان اروپا را دارد و همچنین تنها دروازه‌بانیست که موفق به کسب دو قهرمانی یورو شده است.

این دروازه‌بان اسپانیایی همچنین در تیم ملی اسپانیا نیز موفقیت‌های بزرگی به دست آورد و با این تیم به قهرمانی در جام جهانی ۲۰۱۰ و دو بار قهرمانی در یورو دست یافت. بازی اول کاسیاس با رئال مادرید شروع یک دوران پرافتخار بود که او را به یکی از محبوب‌ترین و مورد احترام‌ ترین بازیکنان در تاریخ فوتبال تبدیل کرد.

۱۰۰۹