رسمی؛ ایکر کاسیاس از دنیای فوتبال خداحافظی کرد

رسمی؛ ایکر کاسیاس از دنیای فوتبال خداحافظی کرد

خبرگزاری فوتبالی - ایکر کاسیاس، دروازه‌بان افسانه‌ای باشگاه رئال مادرید و تیم ملی اسپانیا، در سن ۳۹ سالگی رسما از دنیای فوتبال خداحافظی کرد.
به گزارش فوتبالی، کاسیاس در حالی تصمیم به خداحافظی از دنیای فوتبال گرفته که زندگی حرفه‌ای بسیار درخشانی را پشت سر گذاشت و موفق شد سه قهرمانی لیگ قهرمانان با رئال مادرید، یک قهرمانی جام جهانی و دو قهرمانی جام ملت‌های اروپا به همراه تیم ملی اسپانیا به دست بیاورد. او سال گذشته در جلسه تمرینی پورتو دچار حمله قلبی شد اما چند ماه بار دیگر به فوتبال بازگشت. با این حال کاسیاس در طول این فصل برای تیم پرتغالی به میدان نرفت و حالا تصمیم گرفت که خداحافظی خود از دنیای فوتبال را اعلام کند. او دقایقی قبل با انتشار پستی در صفحه توییترش نوشت: " نکته مهم مسیری است که در آن سفر می‌کنی و کسانی هستند که تو را همراهی می‌کنند نه مقصدی که به آن خواهی رسید. چون مشخص است که در این مسیر چه تلاش و کارهایی انجام دادی و می‌توانم بدون تردید بگویم که این مسیر و مقصد رویایی من بوده است.”
ایکر کاسیاس ۱۶ فصل و در فاصله سال‌های ۱۹۹۹ تا ۲۰۱۵ در رئال مادرید به میدان رفت و ۷۲۵ بازی با پیراهن این تیم انجام داد. او با پیراهن این تیم ۵ قهرمانی لالیگا، دو قهرمانی کوپا دل ری، سه لیگ قهرمانان، دو جام اینترکونتینتال و یک جام باشگاه‌های جهان به دست آورد. او همچنین ۱۶۷ بازی برای تیم ملی اسپانیا انجام داد و در دو قهرمانی یورو ۲۰۰۸ و ۲۰۱۲ و قهرمانی جام جهانی ۲۰۱۲ کاپیتان این تیم بود.

۱۸۱۱