مهدی رحمتی به استقلال رسید: دورقمی!

مهدی رحمتی به استقلال رسید: دورقمی!

خبرگزاری فوتبالی- مهمترین رویارویی این هفته لیگ برتر، تقابل مهدی رحمتی با استقلال است. دروازه بانی که در 3 مقطع برای استقلال بازی کرد و سابقه 9 فصل حضور در این تیم را دارد. رحمتی تنها بازیکن تاریخ لیگ برتر است که در تمامی دوره های این بازیها حضور داشته و از حیث تعداد بازی، رکورددار است.

به گزارش فوتبالی، رحمتی 196 بار برای استقلال در لیگ برتر بازی کرده و با این تیم در لیگ های پنجم و دوازدهم قهرمان شده است. او در این تعداد بازی، 94 بار دروازه اش را بسته نگه داشته و با ثبت آمار 48 درصد کلین شیت، بهترین دروازه بان استقلال در لیگ برتر است. رحمتی درون دروازه استقلال به طور میانگین 0.77  گل در هر بازی خورده است.

رحمتی در ابتدای این فصل، استقلال را ترک و راهی مشهد شد. او درون دروازه شهر خودرو در حال سپری کردن یک فصل درخشان است. رحمتی در 13 بازی این فصل کلین شیت کرده که فقط آماری کمتر از پیام نیازمند است که 16 کلین شیت دارد. 

 رحمتی البته در رویارویی هایش با استقلال درون دروازه فجر، سپاهان، مس، پیکان و شهر خودرو آمار خوبی ندارد. او 19 بار در لیگ برتر برابر استقلال قرار گرفته و صاحب 4 برد، 6 مساوی و 9 باخت شده است. رحمتی در هیچکدام از 5 رویارویی آخرش برابر استقلال کلین شیت نکرده و با یک مساوی و 4 باخت، رنگ برد را هم ندیده است. نکته دیگر درباره رحمتی این است که او در تاریخ لیگ برتر، 26 بار دروازه اش برابر استقلال باز شده و از هیچ تیمی بیشتر از این تعداد گل نخورده.

این بازی، چهارمین رویارویی حسین حسینی و مهدی رحمتی هم هست. در 3 رویارویی قبلی، رحمتی 2 بار برنده شده و در هر 2 پیروزی هم کلین شیت کرده است. حسینی هم یک بار برنده شده و بدون گل خورده و با کلین شیت به کارش پایان داده است.

گزارش از علیرضا خطیبی