معادلات پیچیده سقوط/ مورد عجیب تیم های قعر نشین (عکس)

معادلات پیچیده سقوط/ مورد عجیب تیم های قعر نشین (عکس)

خبرگزاری فوتبالی- لیگ برتر نوزدهم در حال اتمام است و بیست و هفت هفته آن را پشت سرگذاشته ایم.

به گزارش فوتبالی، سرنوشت تیم قهرمان در لیگ نوزدهم مشخص شده و پرسپولیس در فاصله چند هفته تا پایان رقابت ها قهرمانی خود را تثبیت کرده است.

جنگ نایب قهرمانی یا بهتر است بگویم کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا همچنان داغ پیگیری می شود رقابت تیم های دوم تا ششم لیگ برتر بسیار مهیج در حال انجام است. 

استقلال، تراکتور، سپاهان، شهرخودرو و فولاد خوزستان به ترتیب با 48 - 46 - 45 -44 – 43 امتیاز کار را دنبال می کنند. البته فولاد خوزستان یک بازی عقب افتاده با نفت مسجد سلیمان دارد یعنی یک بازی کمتر نسبت تیم هایی که از آنها اسم بردیم.

در انتهای جدول شرایط تیم هایی که در معرض سقوط به لیگ یک هستند هم بسیار عجیب به نظر می رسد. در حالی که 3 هفته به پایان رقابت ها باقی مانده، فاصله تیم رده دهم جدول تا تیم شانزدهم فقط 6 امتیاز است. این موضوع یعنی همه این تیم ها روی کاغذ شانس بقا و سقوط دارند.

سایپا، ماشین سازی، ذوب آهن، گل گهر سیرجان، پارس جنوبی جم، پیکان و شاهین شهرداری بوشهر به ترتیب با  27 - 27 - 26 - 26 - 25 - 24 - 21 امتیاز  در سه هفته پایانی اصلا فرصت اشتباه ندارند و ممکن است با یک شکست چند رده در جدول رده بندی جابجا شوند و این یعنی سقوط به لیگ یک.

9697