آمار روز: ضعیف‌ترین یوونتوس قهرمان در یک دهه اخیر!

آمار روز: ضعیف‌ترین یوونتوس قهرمان در یک دهه اخیر!

خبرگزاری فوتبال – یوونتوس شب گذشته با برد در دیدار مقابل سمپدوریا به قهرمانی در سری آ برای نهمین بار پیاپی رسید. این قهرمانی البته با شکستن چندین رکورد به دست آمد.

به گزارش فوتبالی، مائوریسیو ساری تا پیش از این تنها در لیگ اروپا قهرمان شده بود اما حالا برای اولین بار در یک لیگ داخلی قهرمان شد. او که ۶۱ سال و ۶ ماه سن دارد، پیرترین مربی قهرمان در تاریخ سری آ است. رکورد پیشین در اختیار نلیس لیدهولم بود که با رم در سال ۱۹۸۳، در حالی که ۶۰ سال و ۷ ماه سن داشت قهرمان شد. بوشکوف هم زمانی که ۶۰ سال سن داشت به همراه سمپدوریا در سال ۱۹۹۱ قهرمان شد.

قهرمانی یوونتوس با ثبت یک رکورد منفی هم همراه شد. برای اولین بار از فصل ۶۱-۱۹۶۰ تیمی قهرمان شده که ۳۸ گل دریافت کرده است. یووه در ۳۶ بازی خود ۳۸ گل دریافت کرده که بدترین آمار دفاعی یک قهرمان سری آ از سال ۶۱ است. در آن فصل یوونتوس تحت سرمربیگری کارلو پارولا ۳۸ گل دریافت کرده بود. بهترین رکورد یووه در این ۹ قهرمانی متوالی دریافت تنها ۲۰ گل در فصول ۲۱-۲۰۱۱ و ۱۶-۲۰۱۵ بوده است.

یووه امسال ۱۲ کلین شیت ثبت کرده که ضعیف‌ترین آمار این تیم در ۹ قهرمانی آن‌هاست. یوونتوس در سال ۲۰۱۲ بدترین عملکرد را در این ۹ قهرمانی داشته و ۱۶ کلین شیت ثبت کرده بود و بهترین رکورد هم در این دوران متعلق به فصل ۱۶-۲۰۱۵ بود که ۲۰ کلین شیت برای یووه بر جای گذاشته شده بود.

1101