روایت قاسم حدادی فر از بیهوشی ، کارت قرمز و فاجعه داوری

روایت قاسم حدادی فر از بیهوشی ، کارت قرمز و فاجعه داوری

خبرگزاری فوتبالی - قاسم حدادی فر می‌گوید که داور بازی با ماشین سازی اشتباهات تاثیرگذاری داشت که باعث شکست ذوب آهن شد. 

به گزارش فوتبالی و به نقل از  ورزش سه ، دیدار شب گذشته ماشین سازی و ذوب آهن یکی از جنجالی ترین بازی های لیگ نوزدهم بود؛ دیداری که با سه پنالتی، دو اخراج و دو گل مردود تیم میزبان با پیروزی تیم میهمان یعنی ماشین سازی تبریز به پایان رسید. یکی از اخراجی ها کاپیتان ذوب آهن قاسم حدادی فر بود که درخصوص صحنه اخراج قانع نشده و همچنین اعتقاد دارد که دو گل مردود تیمش کاملا درست بوده است. 


* داور رفت روی پایم و اخراجم کرد


وی درباره بازی شب گذشته با ماشین سازی گفت: «گل دوم که ما زدیم در نیمه دوم، من لب خط بودم و کرنر را زدم و دیدم گل شد. داور پشتش به من بود، من به سرعت آمدم سمت او و می‌خواستم اعتراض کنم و بچه ها هم همه اعتراض می‌کردند و حتی هلش می‌دادند. او عقب عقب آمد و پایش رفت روی پای من و من دستم را گذاشتم روی کمر او و دوباره داشتیم اعتراض می‌کردیم و خدا شاهد است که کوچکترین بی احترامی و ناسزا را نگفتم و اگر کسی بگوید که به داور فحش داده ام، فوتبال که هیچی زندگی را کنار می‌گذارم. بعد که جنجال ها تمام شد به من کارت قرمز داد و من فقط گفتم که دلیلش را بگو، گفت تو من را هل دادی! گفتم تو پایت رفت روی پای من! رفتی روی پایم و من فقط دستم را روی کمرت گذاشتم، اما گفت نه تو من را زدی!»

* دیشب هیچ چیز طبیعی نبود


کاپیتان ذوب آهن راجع به تصمیم های داور توضیح داد: «این مسئله از دقایق اول بازی برایم سخت بود، هند پشت 18 را نمی‌گرفت و خطاها را به نفع آن ها می‌گرفت و همینطور ادامه دار بود تا آن صحنه. من خیلی از صحنه ها خدا شاهد است که تیم را آرام کردم و بازیکنان را کنار کشیدم که اعتراض نکنید اما واقعا آن صحنه همه ریختیم دورش و داشت عقب عقب می‌رفت و بچه ها هم اعتراض می‌کردند که پایش رفت روی پای من و اخراجم کرد. خدا من را ببخشد من هیچ وقت درباره داوری صحبت نکردم اما به نظرم هیچ چیز طبیعی نبود.»


* این فاجعه داوری بود


او همچنین در پاسخ به این سوال که کدام اشتباه، مهم تر بود، اظهار داشت: «به نظر من گل اول را اگر می‌زدیم تمام بود. آفساید گل اول فاجعه داوری است و هر طور که نگاه کنی که یک فاجعه است و شاید یک داور 15 ساله که دو بار لب خط رفته باشد هم آن را نمی‌گرفت. گل دوم غیرقابل توجیه است و اصلا تو چه هندی را گرفتی؟ این اشتباهات تیم ما را عصبی کرده بود. پشت 18 قدم توپ خورد به بازیکنانشان، گفتم خطاست گفت نه توپ به دستش خورده! خُب توپ باید به کجا بخورد تا خطا بگیرید؟! خدا شاهد است بعد از پنالتی ما، بازیکن شماره 88 (قائم اسلامی خواه) یک حرف هایی زد، رفت با داور و کمک دعوا کرد باید اخراجش می‌کرد اما هیچ...»


* داور تیم ما را عصبی کرد


قاسم حدادی فر در مورد اشتباهات داوری در بازی با پیکان نیز عنوان کرد: «در بازی پیکان هم بود اما نه به این شدت. دیروز وضعیت تیمی ما خیلی خوب بود و صاحب توپ و میدان بودیم و باورم نمی‌شود که اینطور سوت زده. سوت های معمولی را اشتباه می‌زد که تیم عصبی می‌شد و غیر از اشتباهات بزرگ، قصد داشت تیم را هم عصبی کند.»

 

* بازیکن ماشین باید اخراج میشد چون...


وی در ادامه صحبت هایش با اشاره به لحظه ای که در برخورد با مهاجم ماشین سازی روی زمین افتاد و بیهوش شد، گفت: «من اصلا 30-40 ثانیه هیچ چیزی نمی‌دیدم. دقیقه 5 بازیکن با کف پا آمد روی ساق من و جای استوک هایش هم هست. گفتم قلم پایم می‌شکست اما دوباره هیچ. خیلی عجیب بود. توپ در هوا بود و من حواسم نبود که ایشان سه گام زده اند، من نمی‌توانم درباره آن صحنه قضاوت کنم اما دقیقه 5 که بازیکنشان زد روی ساق من حداقل کارت زرد یا قرمز داشت چون روی ساق بود. صحنه آل کثیر را ندیدم و جفتمان بلند شدیم و نمی‌دانم نظر داور چیست.»

 


* حق ما ضایع شد


هافبک بازیساز تیم اصفهانی درباره وضعیت داوری همچنین افزود: «تیم ما شرایط خوبی در جدول ندارد و تیم تحت فشار است. این بازی یک هفته خیلی خوب داشتیم و خیلی تمرین کردیم اما وقتی می‌آیی در زمین خیلی تلاش می‌کنی ولی داور 3-4 اشتباه تاثیرگذار می‌کند و حق یک تیم و هواداران و بازیکنانش ضایع می‌شود. نمی‌دانم قرار است چه بشود.»


* اصلا با داور حرف نزدم


کاپیتان ذوبی ها در پاسخ به این سوال که آیا با داور بعد از بازی صحبت کرد؟ گفت: «اصلا. من وسط نیمه آمدم گفتم صحنه گل را دیدم اما اصلا جواب نمی‌داد، رویش را برمی‌گرداند و می‌گفت تمام شده. مگر می‌شود تمام شده باشد؟»

* سرگرمی مردم؟ نگاه مردم به قیمت گوجه است!


حدادی فر که از تصمیم داور به شدت ناراحت بود، در خصوص تشکیل جلسه اضطراری فدراسیون فوتبال و برخی شایعات درباره قضاوت این مسابقه نیز توضیح داد: «نمی‌دانم و این اتهام بزرگی است اما باید کامل بررسی شود چون حق بزرگی از تیم ما ضایع شد. در این شرایط سخت، این فوتبال هیچ بازده و راندمان ندارد. تیم ها با ترس بازی می‌کنند و همه چیز در ترس و استرس است. بعد اتفاقات این شکلی که می‌افتد همه چیز بدتر می‌شود. می‌گویند مردم سرگرم می‌شوند اما مردم انقدر مشکلات و درد و غم دارند صبح که از خواب بلند می‌شوند قیمت دلار و طلا و گوجه و مرغ را نگاه می‌کنند که جلوی خانواده شرمنده نشوند. اصلا وقت زیادی ندارند که برای فوتبال بگذارند. با این شرایط این اتفاقات هم اگر باشد که دیگر فوتبال ما... من همیشه مراقب بودم که حرفی نزنم که به جامعه ورزشی توهین نشود و به فدراسیون توهین نشود اما دیشب از اخراج خودم شوکه شدم و دلیل موجهی می‌خواهم که داور توضیح بدهد و حقی که از تیم ما ضایع شده. بچه ها از من خواستند به عنوان کاپیتان صحبت کنم و باید به وضعیت رسیدگی شود، تیم ما شرایط چندان خوبی در جدول ندارد اما همه خیلی تلاش کردیم و فکر کنم دیشب حق بزرگی از تیم ما ضایع شد.»

6968