سرمربی اسبق تیم زنان برزیل و کاشف «کاکا» درگذشت

سرمربی اسبق تیم زنان برزیل و کاشف «کاکا» درگذشت

خبرگزاری فوتبالی - اسوالدو آلوارز ملقب به "وادائو" در سن 63 سالگی پس از چندین ماه مبارزه با سرطان جان خود را از دست داد.

به گزارش فوتبالی، این مربی که آخرین دوره فعالیتش را به عنوان سرمربی تیم زنان برزیل داشته و پیش از آن کاشف ستارگانی همچون کاکا و ریوالدو بوده، بامداد امروز درگذشت.

فدراسیون فوتبال برزیل در بیانیه ای در مورد وادائو نوشت:" فدراسیون فوتبال برزیل و جامعه فوتبال از درگذشت اسوالدو آلوارز ناراحت هستند. به عنوان یک حرفه ای وفادار، هرگز از تلاش برنداشت و در کسب نتایجی ارزشمند برای فوتبال زنان برزیل نقش داشت. فوتبال برزیل از همکاری او ممنون است."

تیم زنان برزیل با هدایت وادائو قهرمان کوپا آمه ریکای 2014 و 2018 ، جام بین المللی زنان در سال های 2014 و 2015 شد. او هدایت برزیل در دو جام جهانی اخیر در کانادا و فرانسه را نیز به عهده داشت. وادائو قبل از هدایت تیم زنان برزیل در تیم های مختلف فوتبال زنان برزیل همچون گوارانی، پیراسیکابا، اتلتیکو، کورینتیانس، سائو پائولو، پونته پرتا، باهیا، گویاس، اسپورت فعالیت کرده بود. 

کاکا که یکی از بازیکنانی بوده که توسط وادائو کشف شده در بیانیه ای نوشت:" تشکر بی اندازه من برای مردی که درها را به رویم باز کرد. هیچ کس من را نمی شناخت و کمتر کسی به من باور داشت اما تو به من باور داشتی، به من درس دادی و به من فرصت پرواز دادی. امروز برای من روز غمباری است. خاطرات را با خوشحالی در قلبم دارم. آرام بخواب دوست من."