کاروان تیراندازی دست خالی از برزیل بازگشت/ انتظار برای آخرین فرصت کسب سهمیه المپیک

کاروان تیراندازی دست خالی از برزیل بازگشت/ انتظار برای آخرین فرصت کسب سهمیه المپیک

پایگاه خبری فوتبالی- کاروان تیراندازی در مسابقات کسب سهمیه برزیل کاری از پیش نبرد و برای افزایش سهمیه منتظر آخرین رنکینگ جهانی است.

به گزارش فوتبالی، مسابقات تیراندازی کسب سهمیه المپیک به میزبانی برزیل در حالی به پایان رسید که کاروان کشورمان کاری از پیش نبرد و دست خالی برگشت تا برای افزایش سهمیه منتظر آخرین رنکینگ جهانی باشد. 

ایران در تفنگ بادی زنان ۲ سهمیه توسط شرمینه چهل‌امیرانی و فاطمه امینی، یک سهمیه در تپانچه ۲۵ متر زنان توسط هانیه رستمیان و یک سهمیه در تراپ توسط محمد بیرانوند به دست آورده است اما نتوانست در مسابقات برزیل این تعداد سهمیه را افزایش دهد. 

*فروغی روی ریل سقوط

نکته قابل تامل ماجرا عملکرد بسیار ضعیف جواد فروغی دارنده مدال طلای المپیک توکیوست. وی که بعد از المپیک توکیو در سراشیبی سقوط بوده در چندین رقابت بین‌المللی هم نتوانست نتایج خوبی کسب کند. اگرچه فروغی همان شرایط قبل از المپیک توکیو از جمله ساچمه، سلاح و شرایط تمرینی را داشت اما به قدری درگیر حاشیه‌هتی مختلف شد که حتی نتوانست به سهمیه برسد.

*درگیری طلایی المپیک با حاشیه‌ها

فروغی در چند سال گذشته اگرچه چند مدال در کارنامه خود داشت اما قبل از المپیک ورزشکار مطرحی نبود و به همین دلیل تمرکز خود را روی تمرینات گذاشته و هیچ مصاحبه‌ای هم با رسانه‌ها انجام نمی‌داد تا بتواند در المپیک توکیو عملکرد خوبی داشته باشد. همین شرایط باعث شد تا او بتواند در توکیو تاریخ‌سازی کرده و طلا بگیرد.

بعد از المپیک توکیو وی درگیر موضوعات رسانه‌ای شد و اول از همه تغییر مربی را مطرح کرد. در حالی که او با نصر اصفهانی در المپیک توکیو به مدال رسیده بود اعلام کرد که مربی دیگری را ترجیح می‌دهد.

فدراسیون هم مربی دیگری را جذب کرد تا طلایی المپیک بهانه‌ای نداشته باشد اما همین اتفاق باعث دو دستگی در تیم ملی شد چرا که هر ۲ مربی می‌خواستند شاگردان خودشان به مسابقات اعزام شوند. 

* دو دستگی و ناکامی تپانچه در کسب سهمیه المپیک

رقابت بد بین مربیان و اینکه چه کسی به مسابقات برود و چه کسی نرود باعث شد تا فدراسیون فقط به همکاری با نصر اصفهانی ادامه دهد. البته فروغی در ادامه هم نتوانست با جعفرزاده کار کند و وقتی تیم ملی در جاکارتا نتایج خوبی نگرفت فدراسیون با این مربی قطع همکاری کرد. 

جواد فروغی خودش تمرکز لازم را نداشت و نتوانست سهمیه المپیک بگیرد چرا که مسائل حاشیه‌ای باعث شد تا او به فکر هر چیزی باشد غیر از المپیک.

1999