۱۰۰ مربی برتر تاریخ به انتخاب ۴۴۲/ قسمت چهارم: بهترین مربی جهان روی نیمکت تیم ملی ایران

۱۰۰ مربی برتر تاریخ به انتخاب ۴۴۲/ قسمت چهارم: بهترین مربی جهان روی نیمکت تیم ملی ایران

پایگاه خبری فوتبالی – مجله ۴۴۲ در جدیدترین شماره خود تصمیم گرفته صد مربی برتر تاریخ را معرفی کند. مربیانی از سر تا سر دنیا با افتخاراتی زیاد که نامشان باعث اعتبار هر تیمی می‌شود.
به گزارش فوتبالی، در قسمت چهارم از مجموعه ۱۰۰ مربی برتر تاریخ فوتبال به انتخاب مجله ۴۴۲ به بررسی فرناندو سانتوس، تومیسلاو ایویچ و فرانک رایکارد می‌پردازیم.

64 -  فرناندو سانتوس
او یکی از مهم ترین مربیان دوران حرفه ای کریستیانو رونالدو است. ئرتغال سانتوس به مراه رونالدو هم در مسابقات یورو قهرمان شد و هم در لیگ ملت ها اما این قهرمانی تنها موفقیت سانتوس نیست و او توانسته علاوه بر قهرمانی در پورتو به عنوان مربی دهه فوتبال یونان هم انتخاب شود زیرا با آاک، پائوک و پاناتینایکوس در سوپرلیگ یونان قهرمانی‌های متعدد کسب کرده بود.
۶۰ – تومیسلاو ایویچ
کارلو آنچلوتی، خوزه مورینیو و تومسیلاو ایویچ تنها مربیانی هستند که در ۴ کشور مختلف قهرمان لیگ شده‌اند. اما مسئله اینجاست مورینیو ایویچ را بهترین مربی تاریخ می‌داند. او سه دوره موفق در هایدوک اشپلیت داشت، با درخواست رینوس میشل به آژاکس رفت، دوران ناکامی آندرلخت را خاتمه داد و در پورتو درخشید.
ایویچ در تیم‌های ملی هم موفق بود. او امارات را به نایب قهرمانی جام ملت‌ها ۹۶ رساند و می‌توانست با تیم ملی ایران هم تاریخ سازی کند اما قبل از جام جهانی ۹۸ اخراج شد. در حالی که بسیاری معتقدند او می‌توانست در جام جهانی ایران را به موفقیت برساند.

۵۷- فرانک رایکارد
او انتخابی عجیب برای بارسلونا در سال ۲۰۰۳ به شمار می‌رفت زیرا در آخرین تجربه‌اش اسپارتا روتردام را به دست‌های پایین‌تر هلند فرستاده بود. بارسا روزهای خوشی را پشت سر نمی‌گذاشت اما حضور رایکارد باعث شد تا علاوه بر قهرمانی در لالیگا پس از ۱۳ سال بارسلونا را به قهرمانی در لیگ قهرمانان برساند. اینیستا درباره او گفته: رایکارد همیشه هدفش را ارائه لذت از طریق فوتبال بیان کرده بود.

1101