۱۰ لحظه مهم تاریخ رئال مادرید به انتخاب مارکا

۱۰ لحظه مهم تاریخ رئال مادرید به انتخاب مارکا

پایگاه خبری فوتبالی – رئال مادرید به عنوان بهترین باشگاه قرن بیستم، لحظات ماندگاری در تاریخ خود داشته و همیشه یکی از مهم‌ترین تیم‌های تاریخ شناخته می‌شده است.
به گزارش فوتبالی،  رسانه مارکا ۱۰ لحظه مهم تاریخ این باشگاه را بررسی کرده که خواندن آن‌ها خالی از لطف نیست.
پیدایش و تاسیس
در تاریخ ۶ مارچ ۱۹۰۲ رئال مادرید زیر نظر خوان پادروس تاسیس شد. این تیم تا قبل از تاسیس ورزشگاه او دانل در سال ۱۹۱۲ در زمین‌های محلی مادرید بازی می‌کرد و با پیشرفت فوتبال محبوب شد. آن‌ها از همان ابتدا به فوتبال اسپانیا و تاسیس جام‌های مختلف کمک کردند و در ۶ جام اولیه کوپا دل‌ری ۴ بار قهرمان شدند.
ریاست سانتیاگو برنابئو
برنابئو ابتدا بازیکن بود و بعدها با رای‌گیری در سال ‍۱۹۴۳ حضور در پست ریاست در تاریخ رئال ماندگار شد. تاثیر او در رئال شگفت انگیز بود و سفیدپوشان در این زمان ۵ بار پیاپی قهرمان لیگ قهرمانان شدند. او  با بازیکنانی چون دی‌استفانو، جنتو و پوشکاش قرارداد بست و ۳۰ جام پرافتخار در زمان او کسب شد تا ورزشگاه رئالی‌ها در ۱۹۷۸ به نام او نام‌گذاری شود.
پیوستن دی‌استفانو
در سال ۱۹۵۲ سانتیاگو برنابئو دیدار تدارکاتی با میلوناریوس ترتیب داد که در آن بازی دی‌استفانو درخشید و باعث شد رئال‌ها او را بخواهند اما مالکیت اصلی او با تیم ریورپلاته بود. بارسلونا برای جذب دی‌استفانو با ریورپلاته به توافق رسید و رئال هم با میلوناریوس تا درنهایت هر دو تیم به توافق برسند و دی‌استفانو به رئال بپیوندد و این شاید بزرگترین اشتباه تاریخ بارسلونایی‌‌ها باشد زیرا دی‌استفانو هر چه افتخار می‌خواست با رئال به دست آورد.
۶ جام اروپایی
رئالی‌ها در ۵ دوره ابتدایی لیگ قهرمانان با حضور بازیکنانی چون ریال، دی‌استفانو، کوپا، پوشکاش، سانتاماریا و چنتو قهرمان شدند. پس از دوره‌ای کوتاه و بازسازی دوباره، آن‌ها ششمین قهرمانی را هم در سال ۱۹۶۶ به دست آوردند.
رئال و نسلی جدید
در اوایل دهه هشتاد تعدادی از بازیکنان نسل جدید رئال به تیم اصلی راه یافتند. بازیکنانی مانند امیلیو بوتراگوئنو، وازکز، سانچز و پردزا که دو قهرمانی یوفا و ۵ قهرمانی لالیگا به ارمغان آوردند تا از سوی رسانه‌ها Quinta del Buitre لقب گیرند.

۱۰ لحظه مهم تاریخ رئال مادرید به انتخاب مارکا


۳ جام جدید اروپایی
با به اتمام رسیدند دوران بوتراگوئنو، رائول در نوک خط جمله رئال می‌درخشید تا کار ناتمام نسل قبل یعنی فتح لیگ قهرمانان به تمام برسد. از سال ۹۸ تا ۲۰۰۲ رئالی‌ها توانستند ۳ بار قهرمان لیگ قهرمانان شوند.
کهکشانی‌ها
سال ۲۰۰۳ فلورنتینو پرز با دیوید بکهام قرارداد امضا کرد و یک سال بعدتر هم با اوون تا تیمی که زیدان و فیگو و رونالدو را داشت کامل‌تر شود. پروژه‌ای که به گالگتیکو یا کهکشانی‌ها مشهور شد اما بیشتر هدفی اقتصادی داشت زیرا از جام نهم رئال در لیگ قهرمانان تا جام دهم بیشتر از یک دهه فاصله اتفاق افتاد.
امضای قرارداد با رونالدو
پرز در سال ۲۰۰۹ بار دیگر به عرصه ریاست برگشت و با ۹۶ میلیون یوو که یک رکورد محسوب می‌شد رونالدو که به تازگی با منچستر فاتح اروپا شده بود را جذب کرد. ۴۵۱ گل در ۴۳۱ بازی رکوردی نیست که شکستنی به نظر برسد و او با هم‌سطح کردن خودش و دی‌استفانو و یک رقابت هیجان انگیز با مسی به عنوان یکی از برترین‌های تاریخ شناخته شد.
لادسیما
پس از سال‌ها ناکامی در لیگ قهرمان در نهایت آنچلوتی روی نیمکت رئال نشست و در سال ۲۰۱۴ در لیسبون این طلسم شکسته شد. فینالی که دربی شهر مادرید به شمار می‌رفت و گل لحظات پایانی راموس به رئالی‌ها اجازه داد تا با به تساوی کشیدن کار در وقت‌های قانونی، کار را در وقت‌های اضافی یک‌سره کنند.
قهرمانی ۳ باره
پس از قهرمانی در لیسبون بارسلونا قهرمان شد اما پس از قهرمانی بارسایی‌ها رئال ۳ بار پشت سر هم به همراه زیدان قهرمان شد تا معلوم شود رئالی‌ها چقدر عاشق فتح لیگ قهرمانان‌اند. اول شکست دوباره اتلتیکو مادرید در سن سیرو، سپس برد ۴-۱ مقابل یوونتوس و در نهایت شکست لیورپول در کیف داستان ۳ جام قهرمانی رئال را شکل دادند.

1101